ققنوس
از on 24 مرداد, 1400
22 views

حدود یک میلیون زن ایرانی را با دروغ، مقطوع‌النسل کرده‌اند که نه با رضایت آنها و نه با رضایت شوهرانشان بوده است! ادعا می‌شد عمل "توبکتومی" بسیار مفید و لازم است و علمای اسلام بر آن صحه گذارده‌اند!

 مرحوم علامه محمدحسین حسینی طهرانی(ره) در پی‌ اجرای سیاست‌های کاهش جمعیت در دهه هفتاد، در مقطعی درس خود را تعطیل کرد و به نگارش و تدوین کتاب "کاهش جمعیت ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین" پرداخت.

در این کتاب در بخشی با عنوان "مضرات عمل توبکتومی" (بستن لوله‌های زنان) به اقدام قابل تاملی اشاره شده است که دولت وقت به اسم کاهش جمعیت کشور و به طور مخفیانه انجام داده است! اقداماتی که نه توجیه علمی دارند و نه اخلاقی؛ این شد که طی تنها ۲۰ سال ایران در جهان، رکورددار کاهش نرخ باروری از ۶ به زیر ۲ فرزند شد! اقداماتی که واقعاً ضربه‌ای سهمگین بر پیکر جمعیت کشور بود.

در ادامه به بخشی از مطالب مذکور اشاره شده که به تبلیغات توبکتومی در آن دوره و فتوای امام خمینی (ره) در این مورد می‌پردازد:

عمل بستن لوله‌های زنان موجب عقیم شدن دائمی می‌شود و دیگر قابل بازگشت و باز کردن نیست، مگر دو یا سه زن در ۱۰۰۰ زن؛ شایعات پرهمهمه‌ای را در جامعه به راه انداختند که توبکتومی (بستن لوله زنان) قابل برگشت است و زن با باز کردن آن هر وقت بخواهد حامله می‌شود که دروغ است.

آنچه تجربه در میان زنان نشان داده خلاف این بوده است و آنان با بستن لوله‌ها، مقتوع‌النسل دائمی شدند! در این باره، فتوای حضرت امام راحل در مورد سؤال زنی بوده که ۱۰ فرزند داشته و از جهت کثرت در زحمت بوده است که بستن لوله‌ها با ۵ شرط اشکال ندارد: ۱- موجب نازایی دائمی نشود، ۲- ضرر به مزاج نرساند، ۳- ضرر به عضو نرساند، ۴- شوهر راضی باشد، ۵- عمل همراه با محرم شرعی نباشد.

شرط اول: عقیم نشدن است و این شرط ابداً محقق نمی‌شود! ۲ یا ۳ در هزار احتمال رجوع اخلاقی نیست و بستن لوله‌ها بدون شک زن را عقیم می‌کند و حرام است.

شرط دوم: عدم ضرر به مزاج می‌باشد و این شرط نیز محقق نمی‌شود! همانطور که در مقالات علمی آمده‌ است، ضررهای مزاحی بسیار دارد؛ از عوارض این عمل مرض آندومتریت، هیدروسالپینکس و بی‌نظمی در ترشحات غدد داخلی بدن است و در برخی از موارد خطر مرگ را نیز به عنوان عوارض آن برشمردند.

شرط سوم: عدم ضرر رسانیدن به عضو (یعنی رحم) این شرط نیز محقق نمی‌شود زیرا بیماری‌های مزمن زنانه، دردهای مخصوص درازمدت، یا بروز ناهنجاری در دیواره مخاطی رحم، چنانچه اشاره شد یکی از عوارض آن است.

شرط چهارم: رضایت زن و شوهر است و می‌دانیم یک میلیون زن ایرانی را که مقطوع‌النسل کرده‌اند نه با رضایت آنها و نه با رضایت شوهرانشان بوده است! بلکه با خُدعه و فریب و دروغ که این عمل بسیار مفید و لازم است و علمای اسلام بر آن صحه گذاردند! صورت پذیرفته است.

شرط پنجم: همراه نبودن با عمل محرَم و چون این عمل را غالباً بلکه قریب به کل، مردان انجام دادند مستلزم لمس و رویت مرد اجنبی بدن زن را بوده است؛ بلکه اگر زنان هم انجام دهند حرام است زیرا نظر و لمس عورت زن برای غیر شوهر جایز نیست، لهذا این شرط همچنین صورت نگرفته است.

از همه اینها گذشته، مورد سؤال در این فتوا، استفتاء زنی بود است که ۱۰ فرزند داشته است و از نظر کثرت اولاد در زحمت بوده است این کجا و بستن لوله‌های نوعروسان جوان که زایمان اول ایشان بوده است کجا! ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا.

تازه با این همه شرایط که ایشان بستن لوله را برای آن که در صورت کثرت اولاد و در حد ۱۰ فرزند و در زحمت بودن وی بدین جهت جایز دانسته‌اند، در نظر حقیر اشکال دارد و جایز نمی‌باشد و با وجود این خصوصیت باید از راه عزل استفاده کرد؛ بستن لوله‌های زن در صورت تشخیص طبی و مرگ و خطر دیگر، برای مادر یا جنین جایز می‌باشد که با امضای پزشک متدین و صادق صورت می‌گیرد.

آقای حجت‌الاسلام حاج سید مهدی رجایی دامت برکاته، آقازاده محترم حضرت آیت‌الله حاج سید محمد رجایی در روز ۴ ماه صفرالمظفر ۱۴۱۵ نقل فرمودند: خانم مامایی که در بیمارستان‌های قم کار می‌کرده به اهل بیت ایشان گفته است که به مخدرات بگویید دیگر کسی برای زایمان به بیمارستان مراجعه نکند زیرا به پرسنل بیمارستان‌ها دستور دادند که تا هر زنی مراجعه می‌کند اگرچه زایمان اول او باشد به بهانه‌ای مثل اینکه مادر در معرض خطر است، او را سزارین کنید و در ضمن لوله‌های او را ببیندید و لازم نیست حتی به خود او بگویید که لوله‌های او را بسته‌اند!

روزنامه خراسان مورخ ۲۹ محرم ۱۴۱۴ (تیرماه ۱۳۷۲) طی شماره ۱۲۷۳۲ تحت عنوان: "۱۱ بیمارستان و مرکز بهداشتی درمانی مشهد، عمل وازوکتومی و توبکتومی را رایگان انجام می‌دهند"، آورده است: "۶۰ مرکز بهداشتی، درمانی شهرستان مشهد آماده ارائه خدمات و وسایل پیشگیری از بارداری به صورت رایگان به متقاضیان می‌باشند!

در این مرکز درمانی علاوه بر عمل توبکتومی، وسایل پیشگیری از حاملگی در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد؛ مسئول بیمارستان حضرت زینب(س) در این باره گفت: زنان بارداری که متقاضی عمل توبکتومی باشند، هزینه زایمان آنها اعم از سزارین و طبیعی رایگان خواهد بود!"

ملاحظه کنید در اینجا مسئول بیمارستان حضرت زینب که از بیمارستان خیریه بوده و قالباً نیازمندان به آن مراجعه می‌کرده‌اند، تصریح می‌کند که هر زن متقاضی بستن لوله، زایمان و سزارینش مجانی انجام می‌شود! یعنی خواه زایمان اول باشد یا مثل تازه‌عروسی که از روی احتیاج به آنجا رجوع کرده و یا زایمان‌های دیگر! بنابر این چه بسیاری از نوعروسانی که زایمان اول آنها است و از روز مستمندی به آنجا مراجعه می‌کنند و فقط به جهت رایگان بودن زایمان و سزارین تقاضای بستن لوله‌های خود را می‌کنند!

پسند کردم (3)
Loading...
3
حميد رزمجو {ناظر ارشد}
الله اكبر
1
1
24 مرداد, 1400