ققنوس
از on 12 شهریور, 1400
31 views

 

شگفت انگیز: سومین المپیک طلایی زهرا نعمتی

کماندار پارالمپیکی ایران برای سومین دوره متوالی مدال طلای بازی ها را به گردن آویخت.

 پیش از شروع بازی های پارالمپیک توکیو 2020 یکی از ورزشکارانی که خیلی مورد توجه قرار داشت و روی کسب مدال طلای او حساب ویژه ای باز شده بود، زهرا نعمتی نام داشت؛ کماندار کرمانی که طی دو پارالمپیک قبلی دو مدال طلا کسب کرده بود.

 

 

نعمتی برای اولین بار در سن 23 سالگی در بازی های پارالمپیک شرکت کرد و طلا گرفت و اینک 13 سال بعد در سن 36 سالگی سومین مدال طلای متوالی خود در این بازی ها را به گردن آویخت. او در بازی های لندن به حدی شگفتی ساز ظاهر شد که طی مراسمی در سن پترزبورگ به عنوان ورزشکار برتر بازی های المپیک 2012 از سوی بنیاد اسپورت آکورد انتخاب شد.

تبلیغات

پلتفرم آنلاین ارزهای دیجیتال با پشتیبانی قوی

پلتفرم آنلاین ارزهای دیجیتال با پشتیبانی قوی

پلتفرم آنلاین ارزهای دیجیتال با پشتیبانی قوی

پلتفرم آنلاین ارزهای دیجیتال با پشتیبانی قوی

پلتفرم آنلاین ارزهای دیجیتال با پشتیبانی قوی

پلتفرم آنلاین ارزهای دیجیتال با پشتیبانی قوی

 

او در بازی های لندن به اولین اولین زن ورزشکار ایرانی تاریخ المپیک و پارالمپیک تبدیل شد که موفق به کسب مدال طلا می شود. نعمتی در همان سال برنز تیمی المپیک را هم به گردن آویخت تا یک شروع رویایی در این بازی ها داشته باشد. 4 سال بعد به عنوان اولین ورزشکار ایرانی، اولین بانوی آسیایی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ توانست هم در بازی های المپیک حضور داشته باشد و هم در بازی های پارالمپیک؛ او در ریو 2016 هم مثل 4 سال پیش طلای ریکرو انفرادی زنان پارالمپیک را کسب کرد.

 

 

در سومین پارالمپیک متوالی، نعمتی یکی از چهره های شاخص کاروان ایران بود و حساب ویژه ای روی کسب مدال طلا از سوی او باز شده بود. وب سایت رسمی پارالمپیک آسیا در گزارشی که به معرفی برترین زنان ورزشکار این قاره در پارالمپیک توکیو اختصاص داشت، در مورد نعمتی نوشته بود: "به جرات می توان ادعا کرد زهرا نعمتی محبوب ترین و موفق ترین پارالمپین  زن ایرانی است و تلاش می کند تا سومین مدال طلای خود را در توکیو به دست آورد. نعمتی موفق شد در لندن ۲۰۱۲ رکورد پارالمپیک را جابجا کند، و در بازی های ریو ۲۰۱۶ هم به عنوان المپین و هم به عنوان پارالمپین حضور داشت."

 

 

این حد از توجه اما فشار زیادی را روی هر ورزشکاری می گذارد؛ فشاری که البته نعمتی به خوبی به آن فائق آمد تا در پایان مسابقه ای که با طلای سوم او در تاریخ پارالمپیک همراه بود با چشمانی اشکبار بگوید: "همه دوستانم به این هیجان دادن های من عادت کرده اند ولی واقعا هیجان خودم خیلی بالا بود. کنترل کردن این هیجان خیلی سخت بود ولی خوشحالم که توانستم این هیجان را به موقع کنترل کنم. خدا را شکر..."

 

 

گفتنی است که در پایان رقابتهای ریکرو انفرادی بازیهای پارالمپیک توکیو که در پارک تیراندازی یومنوشیما توکیو برگزار شد، زهرا نعمتی موفق شد نهمین مدال طلای کاروان ایران در رقابت‌های پارالمپیک ٢٠٢٠ را کسب کند. نعمتی در این رقابت‌ها پس از اینکه در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود، در مرحله یک هشتم پایانی و در تقابل با سوتلوا بارانتسوای روس توانست با نتیجه ۶ بر ۵ پیروز شود. او سپس در یک‌چهارم نهایی نیز ٧ بر یک حریف برزیلی را مغلوب کرد. نعمتی در نیمه نهایی هم ۶ بر ٢ حریف یونانی خود را شکست داد. زهرا نعمتی در مسابقه فینال و در یک رقابت نفس‌گیر با نتیجه  ۶ بر ۵ و در تیر طلایی وینسنزا پتریلی حریف ایتالیایی خود را شکست داد.

پسند کردم (3)
Loading...
3