ققنوس
از on 6 مهر, 1400
62 views

 

چارلی چاپلین می‌گوید: "اگر لبخند بزنید، خواهید دید که زندگی هنوز ارزشمند است." اما اگر دندان‌های زرد دارید، بدیهی است که دوست نداشته باشید آنها را نمایان کنید. مراقبت و اطمینان از سلامت دندان‌ها امری ضروری است و این مسئله فقط به دلیل حفظ ظاهر و زیبایی نیست؛ در واقع رنگ دندان‌های شما نشان‌دهنده سلامت دهان و دندان شماست.

ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای از بین بردن لکه‌های روی دندان یا تغییر رنگ ظاهری، مراجعه به دندانپزشکان زیبایی است که از مایعات دارای خاصیت سفیدکنندگی استفاده می‌کنند تا لکه‌ها را برطرف سازند. با این حال، روش‌های طبیعی و کم‌هزینه‌تری هم برای سفید کردن دندان وجو دارد که می‌توانید آنها را در خانه امتحان کنید. علاوه بر اینکه هزینه زیادی در بر ندارند، بلکه اثربخشی آنها سریع‌تر است و با عوارض جانبی هم روبه‌رو نخواهید شد.

در این مطلب سه مورد از راهکارهای طبیعی سفیدکردن دندان را به شما معرفی می‌کنیم.

 

1.سرکه سیب

سرکه‌ سیب حاوی اسیدهای ملایم است که می‌تواند لکه‌های زرد دندان‌ها را برطرف کرده و دندان‌ها را سفید کند.

* در یک فنجان، سرکه‌ی سیب و آب را خوب با هم ترکیب کنید و قبل از مسواک زدن دندان‌ها، این مخلوط را غرغره کنید.

دو تا سه بار در هفته، هرصبح‌ این کار را انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

2.پوست موز

پوست موز حاوی مواد معدنی مختلف مانند منگنز و پتاسیم است که به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کنند.

*کافیست یک تکه پوست موز را بردارید و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه ‌روی تمام دندان‌های خود بمالید و در آخر دهانتان را با آب ولرم بشویید.

این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید تا دندان‌های سفیدتری داشته باشید.

 

3.روغن نارگیل

ممکن است تا به حال با خود فکر کرده باشید روغن نارگیل فقط برای سلامت پوست و مو مفید است! اما باید بدانید اسید لوریک موجود در روغن نارگیل، باکتری‌های ایجادکننده پلاک روی دندان‌ها را از بین می‌برند و همچنین به داشتن تنفس خوشبو کمک می‌کنند.

*مقداری روغن نارگیل را با انگشت‌ روی دندان‌های خود بمالید. حدود 1 دقیقه بگذارید بماند و در انتها دهانتان را با آب بشویید و بعد مسواک بزنید.

می‌توانید هر روز صبح از این روش را برای سفید کردن دندان خود استفاده کنید.

 

 

 

 

پسند کردم (1)
Loading...
1
ققنوس
6 مهر, 1400
ققنوس
🌹ممنونم دوستان گلم
8 مهر, 1400