ققنوس
از on 12 مهر, 1400
26 views

ده حقیقت شگفت انگیز در مورد انواع حبوبات، شما را مجبور می‌کند در مورد خوردن بیشتر حبوبات در غذای خود تجدید نظر کنید.

۱-حبوبات تنها گیاهانی هستند که خاک را غنی می‌کنند، به جای آنکه مواد مغذی خاک را در طول رشد از بین ببرند، می‌توانند با استفاده از غده‌های موجود در ریشه خود باعث تثبیت نیتروژن خاک شده و آن را غنی کنند.

۲-حبوبات پخته شده را می‌توان تا شش ماه منجمد کرد، اما باید توجه داشت که قبل از طبخ به مدت یک شب آن‌ها را از حالت منجمد خارج کرد.

۳- از نظر علمی ثابت شده است که کربوهیدرات موجود در حبوبات ثبات سطح قند خون را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد همچنین تحقیقات نشان داده است، بسیاری از افراد مبتلا به دیابت می‌توانند از طریق مصرف دوره‌ای مقادیر زیاد حبوبات وابستگی خود به تزریق انسولین را کاهش دهند.

۴- حبوبات آنقدر در امپراتوری روم برجسته بوده است، که خانواده‌های مهم در امپراتوری آن‌ها را به عنوان نام خود انتخاب کردند، مانند عدس، پزو (لوبیا)، سیسرو (نخود) و فابیوس (یک نوع لوبیا)

۵- هند، کانادا، ترکیه، استرالیا، نپال، آمریکا، بنگلادش و چین از بزرگترین تولیدکنندگان عدس در جهان هستند.

۶- حبوبات و غذا‌های تهیه شده از آن‌ها مانند توفو از فراوان‌ترین منابع پروتئین گیاهی در جهان هستند، پروتئین بین ۶ تا ۱۱ درصد وزن لوبیای پخته شده را تشکیل می‌دهد.

۷- حبوبات بخشی از برخی ادیان و فرقه‌های عرفانی بوده اند، مانند کسانی که معتقد به مهاجرت روح هستند. پیروان فرقه فیثاغورس معتقدند که روح انسان‌ها پس از مرگ از طریق ساقه‌های گیاه لوبیا به پادشاهی هادس می‌رود، جایی که به زندگی بعدی منتقل می‌شوند؛ بنابراین، خوردن حبوبات یا حتی راه رفتن در بین آن‌ها را ممنوع می‌کنند.

۸- بدنامی حبوبات برای ایجاد گاز به دلیل گروهی از قند‌های پیچیده به نام الیگوساکارید است که آنزیم‌های گوارشی ما نمی‌توانند آن‌ها را تجزیه کنند؛ بنابراین، باکتری‌های روده این قند‌ها را در حین هضم تخمیر کرده و گاز تولید می‌کنند. خوشبختانه تولید گاز‌ها را می‌توان با روش و مدت زمان پخت حبوبات و همچنین برخی از مواد اضافی که می‌توان هنگام پخت استفاده کرد، کنترل کرد.

۹- در سال ۱۹۰۷، کنوت نلسون، نماینده کنگره آمریکا از مینه سوتا، قطعنامه‌ای را ارائه کرد که بر اساس آن کنگره باید هر روز بدون توجه به آب و هوا سوپ لوبیا سرو کند!

۱۰- آمریکا از نظر تنوع و تعداد حبوبات در جهان پیشتاز است.

پسند کردم (2)
Loading...
2
ققنوس
🌹🌹 ممنونم دوستان گلم
19 مهر, 1400