ققنوس
از on 15 مهر, 1400
28 views

نخود پخته برای دردهای ریوی مفید است تا آنجا که در طب سنتی از آن به غذای ریه نام برده می‌شود.

در دوران شیوع کرونا، یکی از مواردی که در بیماران کرونایی دیده می‌شود مشکلات ریوی است و بیماران کرونا پس از بهبودی هم دچار ضعف شدید هستند و استفاده از نخود، رژیم بسیار مفیدی برای رفع ضعف و بازگشت قوای بدن است.

نخود دارای املاح، ویتامین و پروتئین‌های متعددی از جمله نشاسته، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، روغن گیاهی، مس و ویتامین‌هایی مانند ویتامین A، B۱، B۲ است.

نخود تقویت کننده قلب و در رفع یبوست‌های حاد و مزمن موثر است همچنین عضلات اسکلتی را تقویت می‌کند و به همین دلیل مصرف آن به ورزشکاران توصیه می‌شود.

دارای خاصیت ضد سرفه و سرماخوردگی است. این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند بنابراین به افرادی که دارای بیماری‌های خود ایمنی مانند ام‌اس هستند نیز توصیه می‌شود.

از بین برنده انگل‌های روده، برطرف کننده درد سینه و تنگی نفس، تقویت‌کننده ریشه مو، درمان زردی، درمان دردهای کلیه و افزایش حافظه است.

نخود برای درمان پوکی استخوان به دلیل منابع غنی کلسیم بسیار سودمند است. در دوران رشد استخوان‌ها و دندان‌ها مصرف آن توصیه می‌شود همچنین این ماده غذایی چنانچه با عسل ترکیب شود و به صورت یک پماد درست شود به عنوان التیام دهنده زخم‌ها مفید خواهد بود؛ بنابراین فلافل به دلیل دارا بودن نخود، دارای ریزمغذی‌های مفیدی است و علاوه بر در دسترس بودن و قیمت مناسب، استقبال فرزندان از آن بیشتر از آب نخود است.

فلافل در رژیم غذایی هفتگی یک خانواده بسیار مفید است به شرط آنکه ملاحظات بهداشتی و استفاده از روغن مناسب برای سرخ کردن آن رعایت شود.

جوانه نخود حاوی مقادیر بالای مواد مغذی و پروتئین بوده و به عنوان یکی از بهترین و غنی‌ترین منابع گیاهی پروتئین برای گیاهخوران شناخته می‌شود. مصرف جوانه نخود به کنترل قند خون کمک می‌کند، باعث تقویت و افزایش رشد مو شده و سلامتی پوست را بهبود می‌دهد.

نخود دارای اسید آمینه‌های مختلف، ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار مفیدی است که می‌توانیم بگوییم نه فقط یک غذا بلکه دارو محسوب می‌شود و از بهترین حبوبات برای غذای انسان است که در طب سنتی هم برای مصرف آن تاکید شده است.

پسند کردم (5)
Loading...
5
ققنوس
🌹🌹 ممنونم دوستان گلم
19 مهر, 1400