ققنوس
از on 19 آبان, 1400
18 views

برگ‌های یک گیاه بومی ساموآیی که برای درمان تب، بدن درد به کار گرفته می شود به اندازه ایبوپروفن مؤثر تشخیص داده شده است.

این درخت از سوی محلی های ساموآ به نام ماتالافی شناخته می شود. این نوع درخت شش فوت ارتفاع دارد و مزین به گل های سفید کوچک است. ضمن اینکه میوه این درخت توت های قرمز براقی است که برگ های سبز بزرگ اطراف خود دارد.

از این برگ‌ها در طب سنتی ساموایی برای درمان بیماری‌های مرتبط با التهاب از طریق تعامل با آهن در سلول‌های بدن استفاده می‌شود.

اکنون تیمی از دانشمندان به سرپرستی دانشگاه ویکتوریا ولینگتون در نیوزلند دریافتند که اثرات ضدالتهابی برگ های این درخت به همان اندازه قوی است که در داروهای بدون نسخه وجود دارد.

شگفت آور است که دانشمندان متوجه شده اند برگ این درخت پتانسیل درمان سرطان، بیماری های عصبی، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و همچنین کووید 19 را دارد.

برای صدها سال بومیان ساموآ، جزیره‌ای در اقیانوس آرام جنوبی، از برگ‌های درخت ماتالافی برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌های مرتبط با التهاب استفاده می‌کردند اما اکنون دانشمندان برای درک بهتر نحوه عملکرد درمان، نگاه عمیق‌تری به آن دارند.  

درمان طبیعی توسط درمانگران سنتی با خرد کردن و آبگیری برگ ها انجام می شود، اما گاهی اوقات برگ ها را به صورت کامل روی زخم می گذارند.

سیزی مولیمو ساماسونی، نویسنده این مطالعه دریافت که این گیاه یک شلاتور آهن است، به این معنی که به راحتی به آهن می‌چسبد.

مولیمو ساماسونی در بیانیه‌ای گفت: «متالافی به دو صورت در ساموآ استفاده می‌شود؛ برای درمان بیماری‌های منتسب به ارواح و درمان انواع مختلف التهاب».

به گفته محققان، شلاتورهای آهن همچنین ممکن است قدرت درمان اضافه بار آهن ناشی از تزریق خون را داشته باشند و همچنین به عنوان عوامل آینده نگر در برابر بیماری های شایع مانند سرطان، بیماری های عصبی، بیماری های قلبی عروقی و دیابت شناخته شده اند.

دو مورد از ترکیبات فعال زیستی اولیه در ماتالافی نیز در این مطالعه مورد توجه قرار گرفتند: روتین و نیکوتی فلورین.

قبلاً مشخص شده بود که هر دو ترکیب دارای اثرات ضد التهابی و محافظت کننده عصبی هستند.

این درخت در نقاط دیگر دنیا هم وجود دارد و درختکمیابی نیست. 

این مطالعه در ژورنال « مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا » منتشر شده است.

پسند کردم (3)
Loading...
3
ققنوس
🌹🌹 ممنونم دوستان گلم
22 آبان, 1400