ققنوس
از on 21 آبان, 1400
16 views

خوردن یک رژیم غذایی «ضد التهابی» شامل میوه، سبزیجات، چای و قهوه می تواند احتمال ابتلا به زوال عقل را تا یک سوم کاهش دهد.

 یک فنجان چای، یک قهوه صبحگاهی و میوه، سبزیجات و حبوبات مانند عدس و نخود، همگی حاوی ترکیبات گیاهی سالم هستند که می توانند به تقویت مغز و کارایی آن کمک کنند.

این مواد خوراکی به مبارزه با التهاب مرتبط با افزایش سن در بدن کمک می کند که می تواند خطر زوال عقل را افزایش دهد. در واقع التهاب چیزی است که می تواند مقدمه ای بر آلزایمر باشد.

یک مطالعه رژیم غذایی بیش از هزار فرد مسن را از نظر غذاهای ضد التهاب رتبه بندی و آنها را به طور متوسط طی سه سال پیگیری کرد.

کسانی که رژیم غذایی ضدالتهابی داشتند به طور متوسط حدود 20 قطعه میوه، 19 وعده سبزیجات، چهار وعده حبوبات و 11 فنجان قهوه یا چای مصرف کردند.

در مقایسه با این گروه، کسانی که کمترین رژیم غذایی ضد التهابی را داشتند سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل بودند.

دکتر نیکولاس اسکارمیس نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کاپودیستریان آتن در یونان گفت: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که افراد می‌توانند با تغذیه سالم‌تر از مغز خود محافظت کنند.»

از آنجایی که افراد می توانند رژیم غذایی خود را تغییر دهند ممکن است بخواهند به خوردن غذاهای ضد التهابی مانند میوه ها و سبزیجات فکر کنند و از انتخاب های التهابی بیشتر مانند غذاهای بسیار پر کالری اجتناب کنند.

این مطالعه که در ژورنال Neurology منتشر شد، رژیم غذایی افراد 65 سال و بالاتر را بر اساس پرسشنامه هایی که آنها در مورد آنچه در ماه گذشته خورده بودند پر کردند، تجزیه و تحلیل کرد.

این غذاها شامل میوه و سبزیجات، لبنیات، گوشت، ماهی، دسرها، الکل و حبوبات بود که شامل لوبیا، نخود، نخود و عدس می شود.

از بین 1059 شرکت کننده در مطالعه، 62 نفر یا شش درصد به زوال عقل مبتلا شدند.

محققان برای تعیین اینکه چه کسی بیشتر به آن مبتلا می شود، افراد را بر اساس پاسخ های پرسشنامه های غذا به سه گروه تقسیم کردند.

این سه گروه شامل یک افراد دارای رژیم غذایی ضد التهابی، دو افرادی با رژیم غذایی متوسط ​​و سه افرادی با کمترین رژیم غذایی ضد التهابی بودند.

کسانی که کمترین عادات غذایی ضدالتهابی را داشتند و سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل بودند، در طول یک هفته به طور متوسط ​​فقط حدود 9 قطعه میوه، 10 وعده سبزیجات، دو وعده حبوبات و 9 فنجان قهوه یا چای مصرف کردند.

نویسندگان این مطالعه سن افراد را در نظر گرفتند، زیرا احتمال ابتلا به زوال عقل در سال‌های بعد بیشتر بود.

ضمن اینکه زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند.

سطح تحصیلات نیز مهم است چرا که افراد با تحصیلات عالی کمتر احتمال دارد به آلزایمر مبتلا شوند.

برخی از مطالعات قبلی نشان داده اند افرادی که رژیم غذایی التهابی بیشتری دارند حافظه ضعیف تری دارند و در سنین پایین تر دچار زوال شناختی می شوند.

زوال عقل یک اصطلاح کلی است که برای توصیف طیفی از اختلالات عصبی پیشرونده، یعنی شرایطی که بر مغز تأثیر می گذارد، استفاده می شود.

انواع مختلفی از زوال عقل وجود دارد که بیماری آلزایمر شایع ترین آنهاست.

برخی افراد ممکن است ترکیبی از انواع زوال عقل داشته باشند.

صرف نظر از اینکه کدام نوع تشخیص داده می شود، هر فردی زوال عقل خود را به روش منحصر به فرد خود تجربه می کند.

زوال عقل یک نگرانی جهانی است اما اغلب در کشورهای ثروتمندتر دیده می شود، جایی که مردم به احتمال زیاد تا سن بسیار بالا زندگی می کنند.

با افزایش سن افراد، خطر ابتلا به زوال عقل نیز افزایش می یابد.

میزان تشخیص در حال بهبود است، اما تصور می شود بسیاری از افراد مبتلا به زوال عقل هنوز تشخیص داده نشده اند.

در حال حاضر هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد. اما داروهای جدید می‌توانند پیشرفت آن را کاهش دهند و هر چه زودتر تشخیص داده شود، درمان‌ها  مؤثرتر هستند.

پسند کردم (4)
Loading...
4
ققنوس
🌹🌹 ممنونم دوستان گلم
22 آبان, 1400