ققنوس
از on 24 آبان, 1400
7 views

چای یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی ها در ایران ست که البته نوشیدنی سالمی هم هست، اما عدم رعایت برخی نکات در نوشیدن آن خطراتی برای سلامت دارد.

مصرف چای کهنه دم را برای دستگاه گوارش بسیار مضر دانست و گفت: انواع چای از جمله چای سیاه، سبز و سفید در سطح بازار عرضه می‌شود که چای سیاه به صورت معمول بیشترین مصرف کننده را دارد.

چای تازه‌ دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌ها است که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد، اما اگر این نوشیدنی به شکل صحیح مصرف نشود می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

اسید تانیک و اگزالات دو ماده در چای هستند که باعث عدم جذب آهن می شوند و مقدار آنها در چای کهنه و پررنگ بیشتر است.

در همین راستا افراد باید از مصرف چای کهنه و نیز چای پررنگ که حاوی مقدار زیادی اسید تانیک و اگزالات است خودداری کنند.

همچنین برای جذب بهتر آهن توصیه می‌شود، افراد از مصرف چای بلافاصله بعد از وعده غذایی خودداری کنند.

نحوه مصرف چای

طبق مطالعات انجام شده چای داغ یکی از عوامل ایجاد سرطان معده و مری است، بنابراین افراد باید اجازه دهند چای کمی خنک شده و بعد آن را مصرف کنند.

همچنین مصرف زیاد چای کهنه باعث ایجاد ریفلاکس می‌شود، بنابراین زیاده روی در مصرف چای داغ و کهنه دم می تواند اثرات مخربی بر دریچه معده و مری داشته باشد.

چای که در اثر کهنه‌دم بودن غلیظ شده باشد اصلا قابلیت مصرف ندارد، چای پررنگ یا کهنه می تواند موجب کم خونی های شدید شده و مشکلات دستگاه گوارش ایجاد کند که توصیه می شود اکیدا از مصرف آن خودداری شود.

افرادی که بیماری‌هایی مانند زخم معده دارند لازم است مصرف چای را محدود کنند، همچنین افرادی که مبتلا به کم خونی هستند و یا انواع سرطان‌های دستگاه گوارش را دارند و نیز برای زنان باردار مصرف چای توصیه نمی‌شود.

برخی افراد عادت دارند چای را با مواد دیگر مخلوط کنند یا اینکه چای را همراه با مواد شیرین مصرف ‌کنند که این کار علاوه بر ازبین بردن خواص چای، موجب افزایش قند و چربی خون می‌شود، بنابراین توصیه می شود افراد حتی المقدور از مصرف مواد شیرین همراه چای خودداری کرده و چای را همراه با تعداد کمی توت خشک، مویز یا خرمای خشک مصرف کنند.

پسند کردم (1)
Loading...
1
ققنوس
🌹🌹 ممنونم دوستان گلم
25 آبان, 1400