ققنوس
از on 24 آبان, 1400
23 views

اکثر افرادی که به کروناویروس آلوده شده و بهبود یافته اند از احساس خستگی، مسائل گوارشی و نیز از دست دادن حس بویایی و چشایی شکایت دارند.

 برای بازیابی قدرت و استقامت بدنی پس از بهبودی کرونا حذف سموم ناشی از استروئیدها از بدن ضروری است. در این شرایط بر پاکسازی روده تمرکز کنید. همچنین مصرف مایعاتِ هیدراته کننده و تقویت کننده سیستم ایمنی برای بازیابی قدرت بدنی و طی کردن روند بهبودی بسیار مهم است. این امر نه تنها به دلیل خود ویروس بلکه برای دفع سموم باقی مانده در بدن ناشی از مصرف داروها و استروئیدها ضروری است.

اشتها را تقویت کنید
برای تقویت اشتها بهتر است که با وعده های غذایی کوچک در فواصل مکرر آغاز کنید. غذا مسیر بهبودی را آسان می کند، بنابراین داشتن رژیم غذایی متعادل ضروری است. باید روزانه یک حبه سیر و چربی های مفید مانند دانه های چیا، گردو و غیره مصرف شود. دو گروه از مواد غذایی یعنی ویتامین ها و مواد معدنی برای بهبودی سریعتر حائز اهمیت هستند.


ویتامین C در بحث تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم است و ویتامین D در برابر عفونت های دستگاه تنفسی موثر عمل می کند. در مورد مواد معدنی نیز عنصر روی یا همان زینک یک عنصر حیاتی برای گلبول های سفید خون است که با عفونت مبارزه می کند. همچنین، پروبیوتیک ها برای جوانسازی باکتری های روده ضروری هستند.
در این بخش با چند ماده غذایی که مصرف آنها در دوران بهبودی بیماری کووید-۱۹ ضروری است؛ آشنا شوید

آووکادو
آووکادو سرشار از ویتامین های A ،C ،D ،K ،B ،E، منیزیم، مس و آهن است و به ایمنی بدن کمک می کند. این مواد التهاب را کاهش داده و به تنظیم عملکرد روده کمک می کنند.

اسموتی ها
مصرف اسموتی انواع میوه ها مانند پرتقال، انواع توت ها، سیب و آووکادو که منبع غنی آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند به بازیابی قدرت بدنی، ایجاد ایمنی و افزایش اشتها کمک می کند.

خشکبار و دانه ها
بادام منبع غنی از ویتامین E، روی و منیزیم است که از سلامت سیستم ایمنی بدن حمایت کرده و در مدت زمان طولانی انرژی می بخشد. گنجاندن بادام خیس خورده در برنامه غذایی صبحگاهی توصیه می شود.

اسفناج
اسفناج منبع غنی از ویتامین های A ،C، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و غیره است که به تقویت بدن کمک می کند و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

نخود
نخود منبع غنی پروتئین است. یک کاسه نخود پخته با کمی آب لیمو و نمک، میان وعده ای بسیار سالم است.

مایعات
حفظ آب و رطوبت بدن نکته کلیدی در روند بهبودی است. فرد باید آب نارگیل، آب لیمو و دمنوش های آرام بخش (مانند بابونه، رازیانه) مصرف کند تا به طور مداوم آب بدن خود را حفظ کند.

غلات کامل و عدس
علاوه بر میوه های تازه و سبزیجات، مصرف روزانه غلات سبوس دار ضروری است. همچنین فرد باید پروتئین مصرفی خود را با تخم مرغ، گوشت ماهی، گوشت قرمز و همچنین شیر، پنیر یا سایر جایگزین های لبنی افزایش دهد. یک کاسه فرنی عدس تهیه شده از عدس زرد پخته، برنج، سبزیجات فصلی و ادویه جات، گزینه غذایی عالی برای افزایش سریع انرژی است.

غذاهای تخمیر شده
به منظور بهبود سلامت روده خوراکی هایی مانند ماست باید مصرف شوند زیرا منبع اصلی پروبیوتیک ها هستند

پسند کردم (3)
Loading...
3
ققنوس
🌹🌹 ممنونم دوستان گلم
25 آبان, 1400