ققنوس
از on 24 آبان, 1400
17 views

هیچ‌گاه احساس خستگی و خواب آلودگی را دست‌ کم نگیرید ولی می توانید با تغییرات کوچکی در نوشیدنی هایی که مصرف می کنید خستگی را رفع کنید.

 در این مطلب با چند نوشیدنی که خستگی تان را در می‌کند آشنا می‌شوید: 

آب نارگیل
آب نارگیل به عنوان نوشیدنی طبیعی ورزشی شناخته شده است، زیرا یک نوشیدنی عالی برای تقویت انرژی است و حاوی مقادیر بالای مواد معدنی به ویژه پتاسیم است.

شکلات داغ
نوشیدن هر روز یک فنجان شکلات داغ به رفع خستگی کمک می‌کند. کاکائو منبع غنی از فلاونوئیدها، ترکیباتی با خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است.
محققان می‌گویند کاکائو باعث بهبود عملکرد اندوتلیال، جریان خون و در نتیجه اکسیژن‌رسانی بیشتر می‌شود. از تمام خواص کاکائو که بگذریم، نوشیدن یک شکلات داغ خوشمزه همیشه خوشایند است.

چای سبز و سیاه
چای سبز و چای سیاه نسبت به قهوه کافئین کمتری دارند، اما حاوی اسید آمینه تیانین است که خود باعث افزایش هشیاری و تمرکز و نیز کاهش اضطراب و رفع خستگی می‌شود. چای سیاه خواص زیادی برای بدن دارد که در مقاله فواید چای سیاه به آن بیشتر پرداختیم.

اسموتی سبز
اسموتی‌ها راهی آسان و سالم برای دریافت انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. سبزیجات برگ‌دار تیره رنگ مانند اسفناج و کرفس حاوی فیبر و آنتی اکسیدان هستند. با نوشیدن یک لیوان از اسموتی زیر احساس شادابی خواهید کرد.


اسموتی موز و دانه چیا
موز مملو از پتاسیم، فیبر، ویتامین‌ها و مقدار مناسبی از کربوهیدرات‌ها است که باعث تقویت انرژی در شما می‌شود. دانه چیا به دلیل داشتن کربوهیدرات و چربی‌های سالم امگا ۳ و نیز فیبر منبع عالی برای تامین انرژی در طولانی مدت است. ماست نیز حاوی پروتئین و چربی مفید بوده که خود منبع انرژی است.


اسموتی موز و گردو
آجیل‌ها حاوی پروتئین، چربی‎های سالم و کربوهیدرات‌های مفید و منابع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم و فسفر هستند.
آجیل‌ها دارای اسید‌های چرب ضروری بسیار زیادی هستند که به کاهش التهاب کمک کرده و نیز خستگی را برطرف می‌کنند.


نوشیدنی خنک برای رفع خستگی
یکی از دلایل خستگی، کم‌آبی و عطش در هوای گرم است. در چنین شرایطی نوشیدن یک لیوان شربت خنک چاره‌ساز است. شربت‌های اصیل و سنتی بسیاری در فرهنگ غذایی ما وجود دارند که معمولا در فصل تابستان مورد استقبال قرار می‌گیرند.


شربت بهار نارنج، شربت زعفران، شربت خاکشیر و بید مشک، شربت گل سرخ، شربت سکنجبین و خیار همگی از نوشیدنی‌های خنک برای رفع عطش و خستگی در تابستان هستند.


در بین انواع شربت سنتی، تخم‌شربتی فواید زیادی برای رفع خستگی دارد 
نوشیدن آبمیوه‌های سالم و طبیعی نیز باعث رفع عطش و خستگی شما می‌شوند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، یکی از دلایل خستگی کمبود ویتامین و مواد مغذی است. با مصرف انواع آبمیوه‌های طبیعی می‌توانید انرژی مورد نیاز خود را تامین کنید و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنید.

دمنوش برای رفع خستگی و نشاط‌آور
زمانی که صحبت از نشاط و رفع خستگی می‌شود، استفاده از دمنوش زعفران یک انتخاب مناسب است. زعفران سرشار از ماده ضد التهاب و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن و در عین حال شادی‌آور است.
در مواقع خستگی، یک فنجان دمنوش زعفران می‌تواند شما را سرحال کند.  


دمنوش دارچین و زنجبیل یک نوشیدنی گرم و معطر برای رفع خستگی و بازگشت انرژی بدن بعد از یک روز کاری سخت و پراسترس است. در تهیه این دمنوش بهتر است از چوب دارچین و یک برش زنجبیل تازه استفاده کنید. آن‌ها را داخل یک فنجان قوری آب‌جوش بریزید و اجازه دهید دم بکشد. این دمنوش را با عسل یا مقدار کمی شکر نوش‌جان کنید.


دمنوش آویشن به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و موقع سرماخوردگی به داد شما می‌رسد. این دمنوش، هم خستگی را از تن شما بیرون می‌کند و هم ضد باکتری و ویروس است. چند برگ آویشن را با مقداری نبات داخل آب‌جوش بریزید و ۵ دقیقه بعد آن را نوش‌جان کنید. مقاله دمنوش آویشن و خواص آن را هم در این زمینه بخوانید.


دمنوش بهارنارنج علاوه بر اینکه عطر و طعم بی‌نظیری دارد، به تقویت اعصاب کمک می‌کند. این دمنوش برای رفع خستگی نیز موثر و بسیار آرامش‌بخش است. مصرف این دمنوش به افزایش سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند و در کاهش وزن موثر است.

پسند کردم (4)
Loading...
4
ققنوس
🌹🌹 ممنونم دوستان گلم
25 آبان, 1400