مریم
از on 4 آبان, 1396
214 views
#خواص تعدادی از #میوه_ها برای #سلامتی
🍌 موز دارای سطح بالایی از #پتاسیم است و به تنظیم #الکترولیت_بدن کمک می‌کند، از دیگر خواص #موز #تقویت_اعصاب و افزایش حجم #عضلات است. این میوه غنی از انواع #آنتی_اکسیدان‌های ضروری برای بدن و #فیبر است.
🍑 هلو نیز یکی دیگر از میوه‌های بسیار #مقوی و با #خواص_فراوان برای تقویت بدن است. #هلو را می‌توان به عنوان یک مکمل خوراکی بسیارمفید مصرف کرد، قند فروکتوز موجود در هلو می‌تواند #انرژی مورد نیازبدن انسان را برای مدت زمان طولانی تامین کند.
🍍 آناناس مخصوص مناطق استوایی نیز دارای خاصیت #ضد_التهابی بسیار قوی است و می‌تواند خطر ابتلا به حمله #قلبی و #سکته_مغزی را در افراد کاهش دهد، همچنین سبب افزایش قدرت باروری در زوجین می‌شود. #آناناس را می‌توان به همراه تمام وعده‌های غذایی مصرف کرده و از خواص آن بهره‌مند شد، #مواد_مغذی موجود در آن می‌تواند باعث تقویت بدن و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها شود.
🍇 انگور نیز حاوی #آنتی_اکسیدان‌های بسیار مفید از جمله #کورستین و #رزوراترول است و می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های قلبی و بالا رفتن #کلسترول خون جلوگیری کند. از جمله دیگر مواد مغذی در #انگور می‌توان #پتاسیم و #آهن را نام برد که مانع از #گرفتگی_عضلات و #کم_خونی می‌شوند. کارشناسان بهترین انگور برای مصرف را انگور‌هایی به رنگ بنفش یا قرمز می‌دانند که حاوی مقادیر بالاتری آهن است.
کیوی را از فصل بهار می‌توان آن را مصرف کرد و دارای ویتامین‌ C و E است که هر دو برای جلوگیری از ابتلا به #سرطان و افزایش قدرت بینایی مفید هستند. #کیوی از حجم کم کالری و مقدار زیاد فیبر برخوردار است و برای افرادی که رژیم غذایی دارند یا می‌خواهند وزن خود را کم کنند، بسیار مفید است
انبه میوه بسیار لذیذ تابستانی که مورد علاقه اکثر افراد است و حاوی درصد بالایی از ویتامین A برای کمک به #رشد_استخوان_‌ها و تقویت #سیستم_ایمنی_بدن است
🍎 سیب نیز از دیربازبه عنوان یک ماده غذایی با خواص بسیارزیاد مشهور بوده و دارای آنتی اکسیدان‌های ضروری برای حفظ سلامت بدن، جلوگیری از مرگ سلول‌های مغزی و ابتلا به آلزایمر، کاهش دهنده فشارو کلسترول خون بالا، محافظت از بدن و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها بویژه #سرطان_روده_بزرگ است. مصرف روزانه #سیب می‌تواند سبب تقویت #دندان‌ها و جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها شود.
از دیگر میوه‌های مفید برای سلامت بدن که مصرف هریک از آن‌ها می‌تواند مزایای درمانی بی شماری داشته باشد می‌توان #آب_انار ، #گریپ_فروت و #پرتقال را نام برد.
پسند کردم (3)
Loading...
4