#چگونه-از-افکار-مزاحم-و-آزار-دهنده-نجات-یابیم؟2 » شبکه اجتماعی چهره آسمانی | فیس بوک ایرانی

عضویت
شبکه اجتماعی چهره آسمانی به شما کمک میکند با دوستان زندگی خود همیشه در ارتباط باشید.

#چگونه-از-افکار-مزاحم-و-آزار-د هنده-نجات-یابیم؟2

wqb2_images.png
vb73_1_8.gif
images?q=tbn:ANd9GcTd1AdCxTb9U24nVaTKFwn



باآرزوی سلامتی همۀ دوستان؛


چگونه از افکار پریشان  و مزاحم آرامش،  خلاص شویم؟2


همه افرادی که دچار مشکل اضطراب هستند، باید به طریقی با افکار ناخوانده خود کنار بیایند. افکار مهاجم و ناخوانده افکاری ترسناک هستند از اتفاقاتی که ممکن است برای خودتان یا کسانی که برایتان مهم‌اند بیتفد. به نظر می‌رسد این افکار از جایی خارج از کنترل شما می‌آیند و محتوای آنها به ظاهر غریب و تهدیدآمیز است.

خوب؛حالاضمانت می‌خواهید؟ باید بگوییم که هیچ ضمانتی وجود ندارد. وقتی می‌گوییم که هیچکس تابحال براساس افکار مهاجم وسواسی خود رفتار نکرده است، ممکن است بگویید، «خوب، همیشه یک دفعه اولی وجود دارد.» همه ما می‌دانیم که چیزهای خاصی در زندگی هست که احتمال وقوع آنها بسیار پایین است و می‌توانیم با فکر اینکه این اتفاقات هیچوقت نخواهند افتاد،زندگی‌مان را ادامه دهیم. بعنوان مثال، احتمال خیلی کمی وجود دارد که یک سنگ آسمانی از آسمان بیفتد و وقتی مشغول خواندن این مقاله هستید، روی سر شما بیفتد. البته ما نمی‌توانیم ضمانتی بدهیم که این اتفاق نمی‌افتد اما احتمال آن آنقدر پایین است که می‌توانید خیلی راحت آن را نادیده بگیرید. همین استدلال را می‌توانید برای افکار مهاجم وسواسی خود داشته باشید.

یه این خاطر این تضمین‌ها را می‌خواهید که نسبت به آن تصاویر حساس شده‌اید. این فکر کردن اضطراب‌آمیز ایجاد می‌کند - حالت تغییریافته واقعیت که باعث می‌شود افکار بسیار قریب الوقوع به نظر برسند. تنها راه کنار آمدن با این افکار کم کردن حساسیتتان نسبت به آنهاست.

یادتان باشد که محتوای افکار شما نامربوط است و برای کنار آمدن با آنها باید رویکردی متناقض داشته باشید. اگر بخواهید به هر ترتیبی درگیر افکارتان شوید - مثلاً استدلال آوردن برای آنها، بیرون کردن آنها از ذهنتان، تغییر رفتارتان برای دور ماندن از آن تهدیدها - همه این رویکردها فقط آنها را قوی‌تر و مهاجم‌تر خواهد کرد. در این مورد هم مثل سایر موارد اضطراب باید رفتاری برعکس داشته باشید.



افکار مهاجم

برای بعضی افراد افکار مهاجم بخشی از وحشت و اضطراب شدید است


چند قدم برای کنار آمدن با افکار مهاجم و ناخوانده:
- به این افکار برچسب «افکار مهاجم وسواسی» بزنید
- به خودتان یادآور شوید که این افکار به صورت خودکار عمل می‌کنند و می‌توانید خیلی راحت نادیده‌شان بگیرید
- آن افکار را پذیرفته و بگذارید وارد ذهنتان شوند. سعی نکنید آنها را بیرون کنید
- نفس‌های عمیق بکشید تا اضطرابتان کم شود
- به کاری که مشغول آن بودید ادامه دهید

کارهایی که نباید بکنید:
- به هر طریقی درگیر این افکار شوید
- سعی کنید این افکار را از ذهنتان بیرون کنید
- سعی کنید به دنبال معنای این افکار باشید
- خودتان را قانع کنید که هیچوقت آن کارها را انجام نخواهید داد
- رفتارتان را طوری تغییر دهید که از احتمال وقوع آن افکار دور باشد

کارهایی که باید بکنید:
- سطح اضطرابتان را تشخیص داده و مراقب بالا و پایین رفتن آن باشید
- سعی کنید بدون پنهان کردن آن افکار، آنها را در ذهنتان نگه دارید (خودشان به خودی خود از ذهنتان بیرون خواهند رفت)
- روی کنترل اضطرابتان در آن لحظه تمرکز کنید. تنفس عمیق می‌تواند کمکتان کند

شاید اجرای این روش سخت باشد اما اگر سعی کنید فقط چند هفته آن را انجام دهید، احتمال زیادی وجود دارد که شدت و تکرار این افکار مهاجم وسواسی در ذهنتان کمتر شود.



لطفاًعضوفعال گروه مشاوره باشید
niniweblog.com
الهی-که-سراسر-زندگیتون؛با-لطف-خدا#
Flying%20hearts.gif#سالم-وصالح-و-شادمان-باشید#Flying%20hearts.gif
spin.gifملتمس دعا؛ مشاورتربيتیِ خانواده علی امیرعسجدیspin.gif


http://facesky.ir/moshavereh/


 


Click here to enlarge27.gifClick here to enlarge


 

ساناز رحیمی
لایکککککککککککککک
  • ۳ بهمن, ۱۳۹۴
  • ·
  • لایک  
♚ᖇᕮᘔᗩ♚(ناظ
פֿـیلے
عالے بوב
  • ۵ بهمن, ۱۳۹۴
  • ·
  • لایک  
کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید

شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی چهره آسمانی

شبکه اجتماعی فیس اسکای

شبکه مجازی چهره آسمانی

چت موبایل

چهره آسمانی

شبکه اجتماعی

فیس بوک فارسی

فیسبوک فارسی

فیس بوک فارسی