ققنوس
از on 3 آذر, 1400
21 views

بادام زمینی منبع عالی پروتئین گیاهی است. مصرف بادام زمینی دارای خواصی برای سلامتی است.

 بادام زمینی به ویژه منبع خوبی از چربی های مفید، پروتئین و فیبر است. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی پتاسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین B هستند.

بادام زمینی با وجود کالری زیاد، سرشار از مواد مغذی است و کربوهیدرات کمی دارد.

طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، 100 گرم بادام زمینی خام حاوی 567 کالری و مواد مغذی در واحد گرم (گرم) ، میلی گرم (میلی گرم) یا میکروگرم (میکروگرم) است.

مصرف بادام زمینی سه مزیت اصلی برای سلامتی بهمراه دارد:

حمایت از سلامت قلب
حفظ وزن سالم
کنترل قند خون
بخشهای زیر در مورد این مزایا و پشتیبانی علم درباره آنها بحث می کنند.

1. خواص بادام زمینی برای سلامت قلب

بادام زمینی حاوی اکثر چربی های چند غیر اشباع، چربی های تک غیر اشباع و چربی های غیراشباع سالم است. این نسبت چربی باعث می شود بادام زمینی برای قلب بهتر از منابع چربی با مقدار بیشتری چربی اشباع شده باشد.

یک مطالعه سال 2014 نشان داد که مصرف 46 گرم بادام زمینی یا کره بادام زمینی در هر روز ممکن است سلامت قلب در افراد دیابتی را بهبود بخشد.

2 . خواص بادام زمینی برای لاغری و حفظ وزن سالم

از آنجا که بادام زمینی سرشار از چربی های مفید، پروتئین و فیبر است، یک میان وعده راضی کننده را برای فرد تهیه می کند. مصرف مقدار متوسط ​​آنها ممکن است به فرد برای حفظ وزن سالم کمک کند.

تحقیقات مشخص کرد خانم هایی که آجیل، از جمله بادام زمینی دو بار در هفته مصرف می کنند، نسبت به افرادی که به ندرت آجیل می خورند خطر کمی برای افزایش وزن و چاقی در طول 8 سال دارند. یک مطالعه گسترده نشان داد که مصرف بادام زمینی و سایر مغزها ممکن است خطر چاقی فرد را در طول 5 سال کاهش دهند.

3 . خواص بادام زمینی برای دیابت و کنترل سطح قند خون

بادام زمینی یک ماده غذای عالی برای افراد دیابتی یا جلوگیری از خطر ابتلا به دیابت است. بادام زمینی شاخص گلیسمی (GI) پایینی دارد، به این معنی که جهش بزرگی در سطح قند خون ایجاد نمی کند.

متخصصان تغذیه، غذاهایی با شاخص گلیسمی 55 یا پایین را به عنوان غذاهای با شاخص گلیسمی کم می دانند و غذاهایی که شاخص گلیسمی بیش از 70 دارند از غذاهای با شاخص گلیسمی بالا هستند. شاخص گلیسمی بادام زمینی 23 است، و آن را به یک غذای با شاخص گلیسمی کم تبدیل می کند. در این مطلب در مورد مقیاس شاخص گلیسمی بیشتر بدانید.

بادام زمینی به کنترل سطح قند خون کمک می کند زیرا کربوهیدرات نسبتاً کمی دارد اما پروتئین، چربی و فیبر زیادی دارد. فیبر روند هضم را کند، می کند ، و اجازه می دهد انرژی به طور مداوم آزاد شود، و تجزیه پروتئین بیشتر از کربوهیدرات های ساده طول می کشد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف کره بادام زمینی یا بادام زمینی ممکن است به خانم های مبتلا به چاقی و دیابت نوع 2 بیشتر در کنترل سطح قند خون کمک کند.

پسند کردم (5)
Loading...
5
ققنوس
▒░🌹ممنونم دوستان عزیزم🌹░▒
11 آذر, 1400