ققنوس
از on 3 آذر, 1400
23 views

شایع ترین دلیل ابتلا به نارسایی کلیه، دیابت و فشار خون است.

 بیماری های کلیوی جز شایع ترین بیماری ها در جامعه با وجود مشکلات و حتی منجر به بستری شدن های مکرر است.

 با توجه به اینکه فشار و قند خون بالا دو دلیل عمده نارسایی در کلیه هستند،لازم است برای جلوگیری از بروز مشکلات سبک زندگی را تغییر داد.

 مهمترین کاری که برای حفظ و سلامتی کلیه می توان انجام داد این است که از کودکی یاد بگیریم که تغذیه ای سالم داشته باشیم و در گنار آن ورزش کردن را فراموش نکنیم.

خوردن غذاهای نمک دار و پرکالری،شیرینی و پرچرب و استفاده بیش از حد برنج،شکر و نمک را باید به حداقل برسانیم و از همه مهمتر اندازه گیری سالی یکبار فشار خون بعد از 18 سالگی.

 در صورتی که فشار خون افراد بالای 18 سال بالای 13 روی 8 باشد حتما برای درمان به پزشک مراجعه شود چراکه اگر بتوان از بیماری هایی چون دیابت و فشار خون جلوگیری کرد،قدم بزرگی در سالم نگه داشتن کلیه و مصون ماندن از بیماری های کلیوی برداشته ایم.

 ورزش و پیاده روی 30 دقیقه در روز و پرهیز از مصرف سیگار و دخانیات را نباید فراموش کنیم.

 افرادیکه در خانواده خود فردی دارای نارسایی کلیه،افراد بالای 60 سال ،افرادیکه دارای دیابت یا فشار خون هستند،یا سابقه سرطان و مصرف مضمن مسکن و یا بیماری های قلبی و عروقی،یا دیابت بارداری و یا حتی کسانیکه سابقه کلیه های سنگ ساز دارند باید به صورت مداوم چک آپ شوند و آزمایش های ساده ی ادرار و خون را انجام دهند تا از سلامت کلیه های خود اطمینان حاصل کنند.

 درصدی از بیماری های کلیه بر پایه ژنتیک و ارثی است که قابل پیشگیری نیست اما قابل تشخیص زودرس می باشند.

پسند کردم (4)
Loading...
4
ققنوس
▒░🌹ممنونم دوستان عزیزم🌹░▒
11 آذر, 1400