ققنوس
از on 6 آذر, 1400
20 views

از آنجایی که گل نشان دهنده احساسات و پاکی است وقتی به شخصی گل هدیه می‌دهیم این احساس خوب را به آن شخص منتقل می‌کنیم، گل هدیه دادن نیاز به مناسبت ندارد و می‌توانیم بدون هیچ بهانه‌ای احساس خوب‌مان را به طرف مقابل انتقال دهیم. دنیای گل‌ها دنیای وسیع، متنوع و زیبایی است و قوانین خاص خود را دارد. مثلا رنگ گل‌ها، تعداد شاخه‌های آن‌ها و شکل‌شان هر کدام بیانگر چیزی است که باید به آن توجه شود.

اگر قصد هدیه دادن گل را دارید باید بدانید هر گلی چه معنایی دارد و آداب هدیه دادن گل‌ها چیست؟ آن‌گاه با توجه به فرد مقابل و احساس‌تان نسبت به او انتخاب کنید. خوبی این هدیه در آن است که برای هر سنی قابل استفاده است و هیچ محدودیتی ندارد. اگر قصد هدیه دادن گل را به کسی دارید، لازم است نکاتی را درباره آداب آن بدانید. در این مطلب با گل اریس همراه باشید و نگاهی به گل‌ها و جهان متفاوت‌شان می‌اندازیم و درباره آداب هدیه دادن گل نکاتی را بیان خواهیم کرد.

کلیاتی درباره هدیه دادن گل

یک گل در کنار زیبایی و جلوه خاصی که دارد، می‌تواند بهترین سنبل و اثرگذارترین نشانه برای ابراز احساسات مختلف باشد. شاید گل را بتوان معجزه‌ای در هدیه دادن دانست‌. بیان احساساتی مانند حس احترام، عشق، دوستی، وفاداری، ادای دین و تشکر و… همه و همه می‌توانند در قالب هدیه دادن یک یا چند شاخه گل صورت بگیرد و علاوه بر نمایان کردن احساسات، میزان توجه و اهمیت ما نسبت به فرد یا افراد مقابلمان را نشان دهد.

رایحه خوشِ گل و ظرافت و رنگ آمیزی جذابش، احساسات زیبایی را در وجود فرد هدیه گیرنده به وجود می‌آورد و بی‌شک صمیمیت و رضایت او را به دنبال خواهد داشت. اما اگر به هنگام تقدیم کردن گل، آداب و شرایط آن را هم بدانیم، ارزش کار خود را صد چندان کرده ایم.

آگاهی از اینکه رنگ و طرح هر یک از گل‌ها چه مفهومی دارد، تعداد شاخه‌های آن بیانگر چه چیزی است و گل را باید در چه شرایط و با چه حالتی به دیگران هدیه دهیم، سبب‌ می‌شود که بتوانیم به شکلی زیباتر به ابراز احساسات‌مان بپردازیم و این کار را بهتر و خوشایندتر انجام دهیم‌.

معنای هر گل چیست؟

گل رز: رز قرمز در جهان به عنوان نماد عشق شناخته شده است. رز سفید پاکی، معصومیت، همدردی، معنویت، فروتنی و عشق پاک را نشان می‌دهد. رز صورتی بیان احترام و تشکر، رز زرد رفاقت و دوستی و رز آبی صلح و آرامش را تداعی می‌کند.

گل ارکیده: گل ارکیده رنگ‌های مختلفی دارد و به تناسب رنگ، بیانگر احساسات متفاوتی است. مثلا ارکیده سفید تواضع و یکرنگی را نشان می‌دهد، ارکیده زرد نماد تمایل به ایجاد ارتباط و ارکیده قرمز بیانگر عشق و محبت ورزی است.

گل مریم: شکل و رایحه گل مریم و ظرافت و ساختار آن، پاکی و یکرنگی و ملاحت را یادآور می‌شود و با هدیه دادن این گل می‌توان فرد مقابل را برای داشتن چنین صفاتی تحسین کرد.

گل آلاله: معمولا برای بیان صداقت و نیت و مقصود نیک و درست خود، آلاله را برای هدیه دادن برمی‌گزینیم تا فرد را از قصد خود برای ایجاد رابطه و صمیمیت مطلع کنیم.

گل داودی: برخی معتقدند هدیه دادن گل داودی‌های زرد رنگ مظهری برای بیان یکطرفه بودن عشق و محبت است، داودی قرمز را مظهر عشق و محبت و داودی سفید را نیز نشانه ای برای بیان تعهد و البته بیان اندوه و حزن می‌دانند.

تعداد شاخه‌های گل چه پیامی را می‌رساند؟

معمولا برای هدیه دادن گل، تعداد گل‌ها را از اعداد فرد انتخاب می‌کنیم که هر کدام می‌تواند تداعی‌گر مفهومی خاص باشد:

وقتی یک شاخه گل برای هدیه دادن انتخاب می کنیم، یعنی طرف مقابل از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار است و می‌خواهیم این یک شاخه گل برجسته و قابل توجه باشد.

سه شاخه گل میزان احترام و ارزش گذاری ما را نشان می‌دهد.

وقتی پنج شاخه گل انتخاب می‌کنیم، یعنی صمیمیت و علاقه ما به فرد مقابلمان زیاد است.

هفت شاخه گل نیز نماد عشق و ابراز احساس است.

وقتی از دسته‌ای ده شاخه‌ای استفاده شود، یعنی محبت ما بی حد و اندازه است.

کاربردهای هدیه دادن گل

هنگامی که به عیادت بیماری می‌رویم، معمولا دسته گلی را با خود به همراه می‌بریم. هدف ما از هدیه دادن گل در آن زمان، این است که شادابی و طراوت گل، نشانه‌ای برای آرزوی سلامت و نشاط و سرزندگی بیمار باشد و به عبارتی گل، پیام آور بهبود و تندرستی خواهد بود.

هنگامی که گل را به پدر و مادر خود تقدیم می‌کنیم، مقصود ما این است که جلوه خاص و زیبای آن را پیامی برای بیان تشکر و قدردانی و مهر به والدینمان قرار دهیم.

وقتی برای هدیه دادن به دوست‌مان، گل را انتخاب می‌کنیم، دوست داریم انسجام و نظم و ظاهر زیبا و متفاوت گل، مظهری برای وفاداری و یکدلی ما با دوست‌مان باشد و توجه و میزان اهمیت‌مان را نسبت به وی نشان دهیم.

وقتی برای معلم یا استاد خود گل هدیه می‌بریم، قصد داریم شکل استوار و رنگ زیبای گل و طراوتش را پلی برای بیان میزان احترام و قدردانی خود از ایشان قرار دهیم.

زمانی که برای هدیه دادن به محبوبمان یا همسرمان گل را بر می‌گزینیم، دوست داریم که ظرافت و زیبایی و شکل و رنگ خاص گل سنبلی برای ابراز عشق و تعهد و وفاداری ما نسبت به او باشد.

آداب گل هدیه دادن

۱. زانو زدن برای هدیه دادن گل

حرکت نشستن و زانو زدن برای تقدیم کردن گل، غالبا از جانب مردهای جوان و تابع احساس صورت می‌گیرد که می‌خواهند میزان عشق و محبت و صمیمیتشان را به عشق زندگیشان، با این اندازه از احترام و به واسطه اهدای گل بیان کنند. این حرکت برای درخواست یا پیشنهاد ازدواج نیز انجام می‌شود ‌و این در حالی است که در کنار گل جعبه‌ای از حلقه نیز در دست آن‌ها خودنمایی می‌کند.

در این حالت خم کردن سر و دست نهادن بر روی قلب نیز می‌تواند نشان احترام و تعهد باشد و اهدای گل را با صمیمیت و جلوه قشنگتری همراه کند. علاوه بر این‌ها هدیه دادن گل با این آداب و شرایط تاثیر چشمگیری در فرد مقابل دارد و رضایت و صمیمیت و احترام و البته تحسین او را به دنبال خواهد داشت.

۲. در مشت گرفتن شاخه یا دسته گل

وقتی شخصی شاخه یا دسته گل را در مشت خود می‌گیرد و آن را به دیگری تقدیم می‌کند، می‌توان این رفتار را یک رفتار اصولی از جانب او دانست. این یعنی فرد علاوه بر اینکه قصد ابراز محبت و احساسات خود را دارد، آدم مبادی آداب و منظمی است که امر هدیه دادن گل برای او رسمی و تشریفاتی است و طرف مقابل را فردی با اهمیت و ارزشمند می‌داند؛ گرچه گاهی مشت کردن گل و هدیه دادن آن ممکن است به خاطر عدم آگاهی از چگونگی آداب گل دادن یا خجالتی بودن فرد هم باشد.

۳. گل را با سرانگشت خود به دیگری اهدا کردن

در رفتار آن دسته از افراد که شاخه گل را با نوک انگشت‌های خود می‌گیرند و آن را مقابل فرد مورد نظرشان قرار می‌دهند، معمولا خجالت و شرم دیده می‌شود و با دقت بیشتر شاید بتوان نگاه آن‌ها که به پایین دوخته شده و یا دستان لرزان و گونه‌های سرخشان را هم دید. این اشخاص در عنوان کردن احساسات خود کمی ضعیف هستند و برای ابراز محبت، زیاد از حرکات بدن خود بهره نمی‌گیرند.

۴. پشت خود پنهان کردن گل

افرادی که تمایل دارند هدیه دادنشان با ایجاد نوعی هیجان و غافلگیری در فرد مقابل همراه باشد و اثرگذارتر جلوه کند، ابتدا گل را پشت خود پنهان کرده و بعد در فرصت مناسب آن را مقابل دیدگان فرد مورد نظرشان قرار می‌دهند.

۵. به سینه چسباندن گل‌ها

افرادی که گل را در جایی میان سینه و شکم قرار می‌دهند، به دنبال فرصتی برای بیان حس عشق ورزی خود هستند و احترام و علاقه را با این کار در می‌آمیزند. این دسته از افراد به هنگام سخن گفتن با آرامش حرف می‌زنند، نگاهشان معمولا روی گل متمرکز می‌شود و به چهره فرد مقابل نگاه نمی‌کنند.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد، هدیه دادن گل آدابی دارد که برای اثربخشی بهتر، خوب است آن‌ها را رعایت کنید. شما می‎توانید با هدیه دادن گل به راحتی احساسات طرف مقابل خود را تحریک کرده و توجه او را به خود جلب نمایید.

اگر قصد دارید با گل‌های زیبا، فرد مقابلتان را خوشحال کنید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه گل اریس مجموعه‌ای فوق‌العاده زیبا از گل‌های جذاب را تماشا کرده و از آن‌ها برای هدیه دادن انتخاب کنید.

پسند کردم (2)
Loading...
2
ققنوس
▒░🌹ممنونم دوستان عزیزم🌹░▒
11 آذر, 1400