ققنوس
از on 6 آذر, 1400
31 views

روغن گل گاوزبان به دلیل محتوای بالای اسید لینولئیک گاما (GLA) بسیار ارزشمند است. تصور می‌شود که این اسید چرب می‌تواند به کاهش التهاب مرتبط با بسیاری از بیماری‌ها کمک کند.

 گل گاوزبان یکی از گیاهان دارویی پر کاربرد بین ایرانیان است که از گل، برگ و روغن آن در طب سنتی و گیاهی استفاده می‌شود.

کاربردهای درمانی روغن گل گاوزبان

روغن گل گاوزبان در تحقیقات بالینی برای موارد ذیل قابل استفاده است:

التهاب
آکنه
درد پستان
بیماری قلب و عروقی
اگزما
یائسگی
آرتروز، از جمله آرتریت روماتوئید (RA)

ضمنا در مورد استفاده از روغن گل گاوزبان برای این موارد نیز تحقیقاتی انجام شده، از جمله:

خستگی آدرنال
تولید شیر مادر
دیابت
صرع
سندرم پیش از قاعدگی
اسکلرودرمی
سندرم شوگرن

خواص روغن گل گاوزبان برای پوست ، مو و سلامتی

خواص اسید لینولنیک روغن گل گاوزبان

همانطور که گفته شد، روغن گل گاوزبان دارای محتوای GLA یا اسید لینولنیک زیاد است. GLA نوعی اسید چرب است که بدن شما آن را به پروستاگلاندین تبدیل می‌کند و همچنین در سایر دانه‌ها و مغزها و همچنین روغن‌های گیاهی یافت می شود.

این ماده مانند هورمونی در بدن شما عمل می‌کند و به کاهش التهاب مرتبط با بیماری‌های پوستی و مشکلات قلبی عروقی کمک می‌کند. روغن گل گاوزبان توجه بسیاری را به خود جلب کرده است زیرا گفته می‌شود دارای بالاترین میزان GLA در مقایسه با سایر روغن‌های دانه است. اگرچه تحقیقات بیشتری باید انجام شود، مطالعاتی در مورد روغن گل گاوزبان برای محتوای GLA آن وجود دارد که برخی از این خواص را تایید کرده است.

خواص ضد التهاب روغن گل گاوزبان

مطالعه 2014 در مقایسه روغن گل گاوزبان، روغن ماهی و ترکیب هر دو نشان داد که مصرف روزانه 1.8 گرم روغن گل گاوزبان و یا 2.1 گرم روغن ماهی به کاهش علائم آرتریت روماتوئید (RA) در 74 شرکت کننده ای که به مدت 18 ماه مورد بررسی قرار گرفته بودند کمک می کند.

این مطالعه به این نتیجه رسید که این روغن ها ممکن است بتوانند داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) را برای برخی افراد جایگزین کنند ، که از برخی از عوارض مصرف مداوم NSAID جلوگیری می کند.

خواص روغن گل گاوزبان برای پوست

تحقیقات در مورد اثرات روغن گل گاوزبان بر اگزما متفاوت است. با بررسی مطالعاتی که بر روی روغن گل گاوزبان به صورت موضعی و سایر روغن های گیاهی حاوی GLA انجام شده، مشخص شد که روغن گل گاوزبان دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می تواند برای افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک مفید باشد. در یک بررسی جداگانه در سال 2013 در مورد اثر روغن گل گاوزبان که از طریق دهان مصرف شده است، محققان نتیجه گرفتند که روغن گل گاوزبان بر اساس تجزیه و تحلیل 19 مطالعه مرتبط، مزایای بیشتری نسبت به سایر داروها برای افراد مبتلا اگزما داراست. بنابراین، تحقیقات بالینی در مقایسه با نسخه های خوراکی، نتیجه بهتری از روغن گل گاوزبان برای بیماری های پوستی نشان می دهد.

سایر موارد مصرف روغن گل گاوزبان

مشکلات غده فوق کلیه
آرتروز
التهاب لثه
مشکلات قلبی
یائسگی
علائم قبل از قاعدگی

پسند کردم (5)
Loading...
5
ققنوس
▒░🌹ممنونم دوستان عزیزم🌹░▒
11 آذر, 1400