ققنوس
از on 8 دی, 1400
90 views

خیلی ها از داشتن گیاه در محیط خانه و یا محل کار لذت می برند اما وقتی صحبت از نگهداری و فوت و فن مراقبت از گیاهان می رسد بیشتر افراد در اصطلاح عامیانه اش «کم می آورند». اما پیشنهاد ما به این دسته از افراد گیاهانی است که مقاومت بیشتری در برابر تغییرات آب و هوایی دارند

این 4 گیاه مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سیمرغ؛ خیلی ها از داشتن گیاه در محیط خانه و یا محل کار لذت می برند اما وقتی صحبت از نگهداری و فوت و فن مراقبت از گیاهان می رسد بیشتر افراد در اصطلاح عامیانه اش «کم می آورند». اما پیشنهاد ما به این دسته از افراد گیاهانی است که مقاومت بیشتری در برابر تغییرات آب و هوایی دارند

مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی

پتوس Devil's ivy

پتوس Devil's ivy

 

اگر شما از آن دسته افراد تازه کار هستید و به دنبال یک گیاه مقاوم و در عین حال زیبا برای محیط خانه و یا محل کارتان می گردید، «پتوس» بهترین گزینه پیشنهادی ما برای شماست. این گیاه زینتی نسبت به دیگر گیاهان مقاومت بیشتری در مقابل گرما و سرما از خود نشان می دهد و خبر خوب اینکه در محیط هایی که نور به اندازه کافی وجود ندارد هم می تواند رشد و تکثیر پیداکند. پتوس جزو گیاهان سریع الرشد است و مزیت آن از نقطه نظر زیبایی این است که شاخه های بالارونده آن گاه تا 5 متر هم رشد کرده و می تواند زیبایی دوچندانی به محیط زندگی تان بدهد.

اما مراقب باشید که گیاه را به صورت مستقیم در معرض نور آفتاب قرار ندهید. در تابستان هر 5 روز و زمستان و فصل سرما هر یک هفته گیاه را آبیاری کنید. اگر در منزل کودک کم سن و سال و یا حیوان خانگی مانند گربه دارید حتما کمی بیشتر مراقب باشید چون پتوس سمی است و اگر خورده شود باعث تحریک دستگاه گوارش و در نتیجه استفراغ خواهدشد. البته این گیاه به هیچ وجه کشنده نیست اما در صورت بلعیدن آثار مریضی و بدحالی نمایان خواهدشد. بنابراین توصیه ما به شما این است که با وجود کودک و یا حیوان خانگی بهتر است سراغ گزینه کم خطرتری باشید.

سانسوریا Sansevieria

سانسوریا Sansevieria

هرچقدر هم در زمینه نگهداری از گیاهان ماهر و باتجربه باشید اما باز هم اوقاتی وجود دارد که به خاطر سفر و یا دلایل دیگر امکان حضور در محیط منزل یا محل کارتان را ندارید و در این شرایط ممکن است گیاه شما به خاطر عدم رسیدگی پژمرده شود. بنابراین اگر به دنبال یک گیاه مقاومت هستید که بتوانید برای یک هفته یا بیشتر آن را با کمترین مراقبت رها کنید، «سانسوریا» یا «معجزه سبز» می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد. برگ های این گیاه، سبز رنگ و شمشیری است و جزو گیاهان کم توقع و مقاوم در برابر خشکی به حساب می آید.

جدا از تمام اینها سانسوریا هوای آلوده اطراف را به بهترین صورت تصفیه می کند و می توانید به عنوان یک تصفیه کننده قوی در منزل و یا محیط کارتان از آن نگهداری کنید. سانسوریا نور غیرمستقیم یا همان سایه را بیشتر ترجیح می دهد. از آبپاشی مستقیم روی سایه های این گیاه جدا خودداری کنید. در تابستان هفته ای یک بار و در زمستان هر دو هفته سانسوریا را آّبیاری کنید. این گیاه به خاطر داشتن بافت پرآب، توانایی بالایی در مقابل بی آبی و خشکی دارد و به همین دلیل می توانید با خیال راحت به سفر بروید.

«برگ عبایی» یا «گل آسپیدیسترا» Aspidistra

«برگ عبایی» یا «گل آسپیدیسترا» Aspidistra

«برگ عبایی» یا «گل آسپیدیسترا» لقب مقاوم ترین گیاه آپارتمانی را در بین گیاهان مقاومی که برایتان نام برده ایم از آن خود کرده و حتی به گیاه «فولادی» نیز مشهور است. این گیاه چندان به نور و دما حساس نیست اما آبیاری آن خصوصا در فصل گرما باید متناسب باشد. برگ عبایی از خانواده سوسن است و نسبت به شرایط آب و هوایی مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. در طول سال یک و یا دو بار به این گیاه آب بدهید و اگر می خواهید گیاه بزرگ تری داشته باشید هر سال برگ عبایی را به گلدان بزرگ تر انتقال دهید.

اکسالیس Oxalis

اکسالیس Oxalis

«اکسالیس» یا گیاه عشق به خاطر داشتن برگ های زیبایش یک گل زینتی است که در بین دوستداران گل و گیاه طرفداران زیادی دارد. گیاه عشق جزو گیاهان مقاوم محسوب می شود که اگر نکات مراقبتی از گیاه را به درستی رعایت کنید می توانید تا 5 و یا 10 سال از وجود این گیاه در محیط خانه و یا محل کارتان لذت ببرید. اکسالیس در جای مرطوب و نیم سایه به خوبی رشد کرده و ارتفاعی بین 15 تا 30 سانتیمتر و گستردگی بین 30 تا 40 سانتیمتر دارد. گل های این گیاه سفید، صورتی و یا بنفش است و شاخ و برگ آن در طول روز باز و بسته می شوند.

پسند کردم (3)
Loading...
3
حميد رزمجو {ناظر ارشد}
عالی و مفید
8 دی, 1400
ققنوس
سلام , ممنونم حمید جان
9 دی, 1400