ققنوس
از on 20 اردیبهشت, 1401
53 views

برخی میوه‌ها دارای سطح بالایی از قند هستند که نباید در مصرف آن‌ها زیاده روی کرد.، با توسعه دانش و افزایش آگاهی‌های عمومی درباره رژیم غذایی و سلامت بدن، بسیاری از افراد توجه ویژه‌ای به آنچه مصرف می‌کنند، پیدا کرده‌اند.  یکی از مواد غذایی که افراد حساسیت ویژه‌ای بر روی گنجاندن آن در رژیم غذایی خود دارند، محصولات حاوی قند است.قند بیشتر به معنای کالری بالاتر و در نتیجه اضافه وزن و چاقی است، البته مصرف متعادل مواد غذایی حاوی قند ضروری است. در این مطلب به میوه‌هایی با بیشترین سطح قند می‌پردازیم:

۱- انبه: این میوه دارای مواد معدنی و ویتامین‌های مختلفی است که برای سلامتی انسان ضروری است. با این حال، انبه دارای میزان بالایی قند است به طوری که یک انبه متوسط ۴۶ گرم قند دارد. این بدان معناست که باید در مصرف این میوه تنها به خوردن چند تکه اکتفا کنید.

۲- انگور: یک فنجان انگور دارای ۲۳ گرم قند است. از آنجا که انگور جزو میوه‌های آبدار و خوش خوراک است، افراد در مصرف آن زیاده روی می‌کنند. با این وجود، به دلیل خواص بی‌شمار انگور نباید آن را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

۳- گیلاس: یک فنجان گیلاس دارای ۱۸ گرم قند است. بهتر است برای مدیریت مصرف گیلاس، پیش از مصرف تعداد مشخصی از آن را جدا کرده و از مصرف بیشتر خودداری کنید.

۴- گلابی: یک گلابی متوسط نزدیک به ۱۷ گرم شکر دارد. می‌توانید تنها چند تکه از آن را با ماست کم چرب مصرف کنید و یا تکه‌های آن را در سالاد بریزید.

۵- هندوانه: یک قاچ متوسط از هندوانه ۱۷ گرم قند دارد. هندوانه سرشار از آب و الکترولیت است که برای سلامت بدن در روز‌های گرم تابستان مفید است. توصیه می‌شود بیشتر از یک تا دو قاچ هندوانه در روز مصرف نکنید.

۶- انجیر: دو انجیر متوسط ۱۶ گرم قند دارد.

۷- موز: یک موز متوسط ۱۴ گرم شکر دارد.

در کنار میوه‌ های پرقند، میوه‌هایی هم وجود دارد که دارای سطح پایینی از قند هستند. از مهمترین میوه‌های دارای سطح پایین قند می‌توان به آووکادو اشاره کرد. یک آووکادو کمی بیش از یک گرم قند دارد.

تمشک نیز جزو میوه‌ های کم قند است به طوری که در هر یک فنجان از آن تنها ۸ گرم قند وجود دارد. توت فرنگی نیز با داشتن ۷ گرم قند در هر فنجان، جزو میوه‌های کم قند محسوب می‌شود.

پسند کردم (2)
Loading...
2
حميد رزمجو {ناظر ارشد}
عالی
1
1
20 اردیبهشت, 1401