ققنوس
از on 9 تیر, 1401
36 views

🌹سائل شبی که زائر باب المراد شد
تسبیح وار، گرم دمِ "یا جواد" شد
🌹در اولین قدم به مراد دلش رسید...
سائل دمی که ساجد باب‌الجواد شد


🌹تقویم شیعه/آخر ذی القعده

🔲◾️▪️شهادت امام جواد علیه السلام


🏴 در اين روز در سال 220 ه‍ امام جواد عليه السلام به زهر معتصم به شهادت رسيدند، و هنگام شهادت از سن مباركشان 25 سال و سه ماه و 12 روز گذشته بود.

📚اصول کافی، ج ۲، ص ۵۴۱

🏴بعد از شهادت حضرت رضا عليه السلام مأمون جوادالائمه عليه السلام را به بغداد طلبيد و دخترش ‍ ام الفضل را به آن حضرت تزويج نمود. پس از مدتى كه آن حضرت از سوء معاشرت مأمون بسيار ناراحت بودند براى حج به مكه تشريف بردند. سپس به مدينه رفتند و در آنجا بودند تا مأمون به درك واصل شد و معتصم برادر او خليفه شد.

▪️معتصم حسادت خاصى نسبت به آن حضرت داشت، و آن امام معصوم عليه السلام را همراه ام الفضل به بغداد احضار كرد. آن حضرت در حضور اكابر شيعه و ثقات اصحاب خود در مدينه امام هادى عليه السلام را امام بعد از خود معرفى كردند و ودايع امامت را تسليم ايشان نمودند و در 28 محرم سال 220 ه‍ وارد بغداد شدند.

▪️ام الفضل به تحريك عمويش ‍ معتصم و به قولى جعفر بن مأمون، امام عليه السلام را در سن 25 سالگى مسموم كرد.

📚 خلاصه ای از قلائد النحر، ج ذی القعده، ص

پسند کردم (3)
Loading...
3
ققنوس
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ الْبَرَّ التَّقِیَّ الْإِمَامَ الْوَفِیَّ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَلِیَّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نَجِیَّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَفِیرَ اللَّهِ... نمایش بیشتر
9 تیر, 1401
ققنوس
سلام بر تو اى ابا جعفر محمّد بن على نیکوکار پرهیزگار،پیشواى وفادار سلام بر تو اى خشنود از خدا و پاکیزه سلام بر تو اى ولىّ خدا سلام بر تو اى محرم راز خدا سلام بر تو اى‏ سفیر خدا... نمایش بیشتر
9 تیر, 1401