ققنوس
از on 14 مرداد, 1401
82 views

قوم لوط اولین قوم از اقوام و نژادهای بشر بودند که بت می پرستیدند و عمل فاحش لواط را مرتکب می شدند، مردمان این شهر به خاطر زنا سنگ شدند.

عمل فاحش درشهر لوط سنت قومی آنان شد و همه بدان مبتلا گشته، زنان بکلی متروک شدند و راه تناسل را بستند .

 

خداوند برای اینکه آنها را از این عمل شنیع رها سازد ، لوط را به سوی ایشان گسیل داشت تا آنها را به ترس از خدا و ترک فحشاء و برگشتن به طریق فطرت دعوت کند اما آنها دست از این کار برنداشتند و گرفتار عذاب الهی شدند .

قوم لوط که سنگ شدند

سرگذشت قوم لوط و مردمان شهر پمپی

شهر پمپی ایتالیا معروف به شهر سوخته یکی از دیدنی های شگفت انگیز کشور ایتالیا است. پمپی شهری بود که به گفته باستان شناسان در قرن 6 و 7 پیش از میلاد در نزدیکی ناپل امروزی در جنوب ایتالیا، توسط "اوسک ها" بنا نهاده شد و در قرن 4 پیش از میلاد با شکست اوسک ها جزء قلمرو رومی ها شد.

چنان که از نقاشی ها و نقش برجسته های شهر پیداست، مردم پمپی مردمانی شاد و پیوسته در حال خوش گذران و بی بند و بار بوده اند . آثار بدست آمده از دیواره های شهر پمپی نشان می دهد که این شهر بزرگترین مرکز فحشا در دوران باستان بود و از همه جای روم برای زنا به آنجا می آمدند و تقریبا همه ساکنین آن به عمل فحشا مشغول بودند و حتی از کودکانی که بدنیا می آمدند به عنوان برده برای سو استفاده جنسی در آینده نگهداری می کردند.

مردم این شهر از این راه کسب در آمد می کردند و مالیاتی را از در آمد خود به حاکم شهر می پرداختند . این شهر تحت عنوان شهر فاحشگان معروف است به صورتی که فاحشه خانه های پمپی را هیچ جای دنیا ندارد و به شهر سکس مشهور است.

قوم لوط که سنگ شدند

عذاب مردم شهر پمپی

شهر پر تحرک پمپی در سایه کوه آتشفشانی وزوو قرار داشت . در روز 9 آگوست 79 قبل از میلاد مسیح آتشفشان وزوو فوران کرد و تنها در چند دقیقه شهر پمپی با همه مردمانش زیر خاکستر آتشفشانی فرو رفتند و کسی حتی فرصت نکرد که راه فراری بیاید و شهر پمپی تا ارتفاع 4 تا 6 متر زیر خاکستر و سنگ های آتشفشانی مدفون شد.

دمای تولید شده آتشفشان در پمپی 704 درجه سیلیوس بوده است و مردمان آن قبل از مدفون شدن زیر خاکستر به علت گرما و تنفس گاز های سمی آتشفشانی جان باخته اند.

در تصاویری از پیکره های سنگی دیوارهای پمپی بدست آمده است مردم این شهر حتی فرصت نکرده اند از جایشان بلند شده و فرار کنند و خیلی افراد در حال نشستن یا آمیزش جنسی تبدیل به سنگ شده و فرار نکرده اند.

پیکره های سنگی نشان می دهد که در این شهر زنها خودشان را به زنها و مردها عرضه می کردند و حتی مردها با یکدیگر آمیزش جنسی داشتند . در این شهر حتی آثاری از رابطه جنسی انسان با حیوانات و نیز تصویر سو استفاده یک مرد از یک پسر نیز دیده می شود .

منطقی ترین توضیح برای تبدیل به سنگ شدن مردمان این شهر این است که آتشفشان با سرعت خیلی زیاد فوران کرده و در عرض چند دقیقه کل شهر رو فرا گرفته و چند لحظه بعد یک موج بلند شبیه به سونامی آب بر روی آنها ریخته شده و مواد مذاب سرد شدند و همگی تبدیل به سنگ شده اند. از 20هزار نفر جمعیت پمپی دو هزار نفر ناپدید شدند و مابقی آرام آرام مذاب و به تلی از مجسمه های سنگی تبدیل شد.

در سال 1599 میلادی شهر پمپی به طور اتفاقی توسط یک کشاورز که کوزه های سالمی از زیر خاک یافته بود کشف شد و معلوم شد شهر خفته زیر خروار ها خاکستر کاملا سالم و دست نخورده است و طبق تحقیقات عمیق یک باستان شناس اسپانیایی در سال 1747 میلادی ، شهر و اشیا بیش از 1000 سال به علت نبود هوا و رطوبت ناشی از وجود خاکستر حفظ شده اندو گزندی به این آثار نرسیده است. هر ساله جمعیت زیادی از موزه طبیعی پمپی دیدن می کنند و این شهر به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا تبدیل شده است.

سرگذشت این قوم بسیار به قوم لوط شبیه است و ممکن است که قوم لوط که سرگذشت آن در قرآن آمده است همان ساکنان شهر پمپی باشند . در سوره العنکبوت آیه 28 و 29 درباره قوم لوط آمده است که :

لوط را فرستادیم هنگامی که به قوم خود گفت:شما کار بسیار زشتی انجام می‌دهید که احدی از مردم جهان قبل از شما آنرا انجام نداده!(28)آیا شما به سراغ مردان می‌روید، و راه تداوم نسل انسان را قطع می‌کنید، و در مجلستان اعمال منکر انجام می‌دهید؟!، اما پاسخ قومش جز این چیزی نبود که گفتند:اگر راست می‌گوئی عذاب الهی را برای ما بیاور!

در آیه 32 سوره العنکبوت خداوند به خاکستر اشاره کرده است که می تواند به خاکستر های آتشفشانی دلالت داشته:

گفت لوط [نیز] در آنجاست گفتند ما بهتر می‌دانیم چه کسانی در آنجا هستند او و کسانش را جز زنش که از باقی ماندگان [در خاکستر آتش] است‌ حتما نجات خواهیم داد

در ادامه سوره العنکبوت نوشته شده است:

ما بر مردم این شهر به [سزای] فسقی که می‌کردند عذابی از آسمان فرو خواهیم فرستاد . ما از آن آبادی نشانه روشنی و درس عبرتی برای کسانی که تعقل می‌کنند باقی گذاردیم.

آنچنان که از آیه های 28 و 29 سوره العنکبوت آمده است قوم لوط مانند مردم شهر پمپی به لواط می پرداختند و مردان با یکدیگر ارتباط جنسی برقرار می کردند تا جایی که خداوند برای آنها عذابی نازل نمود . در آیه 34 به عذابی از آسمان اشاره شده است که به گازها و خاکستر های اتش فشانی که در ابتدا فوران کردند و آسمان شهر را پر کردند اشاره دارد و در ادامه در آیه 35 خداوند نیز اشاره کرده است که آثاری از این شهر را باقی خواهد گذاشت.

قوم لوط که سنگ شدند

مشابهت سرگذشت شهر پمپی با قوم لوط

آیات 68 تا 84 سوره هود نیز به داستان قوم لوط اشاره دارد:

در آیه 68 به بانگی اشاره شده که بر صدای ناشی از آتشفشان اشاره می کند و خداوند در این آیه به مردن افراد در خانه هایشان اشاره می کند زیرا گازهای سمی بسیاری از افراد را در خانه های خود خشکاندند:

و کسانی را که ستم ورزیده بودند آن بانگ [مرگبار] فرا گرفت و در خانه‌ هایشان از پا در آمدند(68)

در آیه 82 به مدفون شدن شهر زیر آتشفشان اشاره می کند :

هنگامی که فرمان ما فرا رسید آن (شهر و دیار) را زیر و رو کردیم و بارانی از سنگ:گلهای متحجر متراکم بر روی هم بر آنها نازل نمودیم.(82)

در سوئد و آمریکای جنوبی نیز شهر هایی مانند شهر پمپی یافت شده اند که نشان می دهد عذاب الهی در این شهر ها اتفاق افتاده است و چه بسا در آینده نیز عذاب الهی گریبانگیر افراد شهرهای دیگر گردد.

قوم لوط که سنگ شدند

چه بسیارند عبرت ها و چه کمند عبرت گیرندگان

شواهد بسیاری نشان می دهد که همجنس بازی در یونان و روم باستان بطور گسترده وجود داشته است . سرگذشت مردمان این شهر بسیار شبیه قوم لوط است و تنها تناقضی که میان شهر پمپی و قوم لوط وجود دارد این است که بازه های زمانی این شهر با زمان حضرت لوط که با حضرت ابراهیم همزمان بوده است ، تناقض دارد .

اما ممکن است زمان فوران آتشفشان وزو و شهر پمپی بسیار باستانی ترباشد و در سال 79 قبل از میلاد نباشد و تناقض زمانی مربوط به یک اشتباه در کتابهای تاریخی باشد . اما اگر شهر پمپی شهر لوط نباشد برای شهر لوط نیز سرنوشت دقیقا مشابهی مانند شهر پمپی اتفاق افتاده است.

پسند کردم (4)
Loading...
4