Ahmad
از on 5 بهمن, 1396
135 views
از موارد مهم در افزایش محبوبیت برند، توجه به مسائل اجتماعی است؛ از این رو اپل تصمیم گرفته با خیریه‌ی ملاله به منظور فراهم کردن فرصت‌های آموزشی برای دختران همکاری کند.
اپل اخیرا متعهد شده است تا از سازمان خیریه ملاله پشتیبانی کند؛ این سازمان خیریه توسط ملاله یوسف زَی برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل بنا شده است. انتظار می‌رود کمک‌های اپل تأثیر این مؤسسه‌ی خیریه را در آموزش دخترانی که در کشورهای درحال توسعه زندگی می‌کنند افزایش دهد. همچنین برنامه‌های ویژه‌ای برای کشورهایی نظیر هند و آمریکای لاتین در نظر گرفته شده است.
خیریه‌ ملاله توسط ملاله یوسف زی و پدرش ضیاءالدین به منظور حمایت از تحصیل دختران تا سن ۱۲ سالگی بنا شده است. شرکت در برنامه‌های این مؤسسه علاوه بر امن بودن، رایگان نیز است. صندوق خیریه ملاله از سال ۲۰۱۳ با همکاری سازمان‌های دیگر، شرکت‌های خصوصی و دولت‌ها برای کمک به ارائه‌ی فرصت‌های آموزشی با برنامه‌های حمایتی گولماکی نت‌ورک در افغانستان، پاکستان، لبنان، ترکیه و نیجریه کار می‌کند.
انتظار می‌رود کمک‌های اپل به این صندوق علاوه بر گسترش برنامه‌های حمایتی به کشور‌هایی نظیر هند و منطقه‌ی آمریکای لاتین، کمک هزینه‌های ارائه شده توسط گولماکی نت‌ورک را دو برابر کند. هدف اولیه این برنامه گسترش فرصت‌های آموزشی در سطح متوسطه برای بیش از ۱۰۰ هزار دختر است.
اپل همچنین از طریق کمک و پشتیبانی از لحاظ فناوری، در زمینه‌ی آموزشی و تحقیق به ارتقاء مؤسسه کمک می‌کند تا در سیاست‌های مورد نیاز برای کمک به دختران برای شرکت در مدرسه و اتمام تحصیلات در هر منطقه‌ای که قرار دارند، تغییراتی ایجاد کند. تیم کوک مدیر عامل اپل نیز در شورای رهبری مؤسسه ملاله حضور خواهد داشت.
ملاله یوسف زی می‌گوید:
رؤیای من این است که هر دختری آینده‌ی خود را رقم بزند. شرکت اپل هم از طریق نوآوری و هم فعالیت‌های بشردوستانه به تحصیل و قدرتمند کردن مردم در سراسر جهان کمک کرده است، من از اپل سپاسگذارم که ارزش سرمایه‌گذاری روی دختران را می‌داند و در حال پیوستن به کمپینی است که باور دارد همه دختران می‌توانند به دور از ترس یاد بگیرند و در جهان رهبری و مدیریت کنند.
تیم کوک نیز در سخنانی اعلام کرده است:
ما معتقدیم تحصیلات یک نیروی بزرگ است که در میان انسان‌ها از مرد و زن ایجاد برابری می‌کند، از این رو همکاری خود را با خیریه‌ی ملاله به منظور فراهم کردن فرصت رفتن به مدرسه برای تمامی دختران آغاز کرده‌ایم.
کوک ملاله را یکی از مدافعان شجاع برابری و یکی از شخصیت‌های الهام بخش دوران ما می‌داند.
ملاله پس از یک ترور نافرجام توسط طالبان در سال ۲۰۱۲ در پاسخ به دفاع از افزایش حق دختران به تحصیل در پاکستان، در سراسر جهان شناخته شد. ملاله آن زمان تنها ۱۵ سال داشت، حمله‌ی مسلحانه به ملاله، در آن زمان توسط بسیاری از رهبران جهان با پشتیبانی و کمک آن‌هل در جهت فراهم کردن فرصت‌های آموزشی و بالابردن آگاهی عمومی محکوم شد.
درحال حاضر تخمین‌های جهانی نشان می‌دهند که حدود ۱۳۰ میلیون دختر در سراسر جهان در هیچ نوع برنامه‌ی آموزشی ثبت‌نام نکرده‌اند.
پسند کردم (2)
Loading...
3