Ahmad
از on 15 بهمن, 1396
150 views
بر اساس گزارش بلومبرگ، به‌ نظر می‌رسد که شرکت اینتل در سال جاری قصد ورود به حوزه‌ی عینک‌ هوشمند داشته باشد.
وب‌سایت بلومبرگ در گزارش اخیر خود از احتمال ورود اینتل به حوزه‌ی عینک‌ هوشمند خبر داده است. براساس این گزارش، این غولِ سازنده‌ی پردازنده قصد دارد با استفاده از برندی دیگر، به تولید عینک‌ هوشمندی بپردازد که عموماً مشتریان عادی را هدف قرار می‌دهد.
در قسمتی از این گزارش، بلومبرگ نام برند تحت نظارت اینتل را Vaunt اعلام کرده و همچنین از عینک‌های ساخته‌شده توسط این شرکت با نام Superlite یاد کرده است؛ احتمال می‌رود که این محصولات در کارخانه‌های Quanta Computer که تولید‌کننده‌ای تایوانی است، تولید شوند.
شیوه‌ی اتصال این عینک‌ با گوشی‌ هوشمند از طریق بلوتوث خواهد بود و نمایش اطلاعات از طریق لیزر پروژکتورهای تعبیه‌شده در این دستگاه‌ صورت خواهد پذیرفت.
بر اساس شنیده‌ها، برخی از کارمندان شرکت Vaunt، سابقه‌ی فعالیت در Recon Instruments دارند؛ شرکتی که در زمینه‌ی واقعیت‌ افزوده فعالیت می‌کرد و اینتل آن را در سال ۲۰۱۵ به تصاحب خود درآورد، اما سال گذشته شاهد تعطیلی آن بودیم. اگر گزارش بلومبرگ به حقیقت بدل شود، بازهم نخستین تجربه‌ی اینتل در زمینه‌ی واقعیت‌ افزوده به‌حساب نخواهد آمد. پیش‌تر این شرکت با Daqri (سازنده‌ی هدست‌ واقعیت‌ افزوده‌ی صنعتی) همکاری داشته است. این دو شرکت سعی داشتند با همکاری یکدیگر هدست‌ واقعیت‌ ترکیبی‌ عرضه کنند؛ البته اینتل سال گذشته فعالیت خود روی این پروژه را که با نام Project Alloy شناخته می‌شد، متوقف کرد.
با وجود اطلاعات کمی که درباره‌ی تصمیم اینتل در اختیار داریم؛ اما ورود عینک‌ هوشمند تجاری که توسط یکی از بازیگران اصلی دنیای فناوری، یعنی اینتل تولید شود، مسلماً خبری هیجان‌انگیز خواهد بود. مایکروسافت اولین بازیگرِ بزرگی بود که با هدست واقعیت افزوده هولولنز، پا در این عرصه گذاشت و حال خبر می‌رسد که شرکت‌های بزرگی چون آمازون، گوگل، اپل و فیس‌بوک نیز قصد ورود به حوزه‌ی یادشده دارند.
پسند کردم (1)
Loading...
2
ققنوس
🍃 🍂 🌾 🌱 🌼 🌾 🌿 🍃 🍂 🌾 🌱
1
1
21 آذر, 1397