<center>
<h3><span style="font-size: large; color:rgb(255,0,0);"><strong>#چند-توصیۀ-مهمّ-برای-تقویت-سیستم-دفاعی-بدن#</strong></span><br /><br /></h3>
<table border="2" bgcolor="#ffffff">
<tbody>
<tr>
<td><img src="http://niazshoma.com/image/3439.jpg" alt="تصویر اصلی مطلب" /></td>
</tr>
</tbody>
</table>
</center>
<p><br /><span style="font-size: large;"><strong><span style=" color:rgb(0,128,128);">برای تقویت و دفاع طبیعی لازم است رژیم غذایی کنترل شود، فعالیت بدنی به طور منظم انجام شود در نتیجه یک زندگی سالم موجب سلامت و تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود.</span></strong></span><br /><span style="font-size: large;"><strong><span style=" color:rgb(0,128,128);"> با نزدیک شدن فصل سرما و باز شدن مدارس باید مراقب سلامت خود باشیم تا بتوانیم از کودکان و خانواده خود به خوبی مراقبت و نگهداری کنیم. مطالعات نشان داده‌اند غذای نامناسب، سیگار کشیدن، بی‌خوابی، بی‌تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی، استرس و محیطی ناآرام عواملی هستند که می‌توانند سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار دهند و بدن در مقابل این عوامل ایمنی خود را از دست داده در نتیجه ضعیف شده و سلامت ما به خطر می‌افتد.</span></strong></span><br /><span style="font-size: large;"><strong><span style=" color:rgb(0,128,128);"> بازگشت به یک رژیم غذایی متعادل</span></strong></span><br /><span style="font-size: large;"><strong><span style=" color:rgb(0,128,128);"> باید یک رژیم غذایی متعادل داشت؛ در کشورهای توسعه یافته موادغذایی صنعتی و عادت‌های جدید غذایی و تنقلات باعث کاهش ویتامین‌های C، B9، B6، A و E و مواد معدنی و عناصری مانند کلسیم، مس، آهن، سلنیوم و روی در بدن شده‌اند.</span></strong></span><br /><span style="font-size: large;"><strong><span style=" color:rgb(0,128,128);"> فعالیت بدنی حتی در حد متوسط</span></strong></span><br /><span style="font-size: large;"><strong><span style=" color:rgb(0,128,128);"> بسیاری از فعالیت‌های بدنی موجب درمان و حتی تنظیم سیستم بدنی می‌شوند؛ ورزش به سلامت سیستم قلبی عروقی، عضلات، فشارخون، وزن و تقویت دفاع طبیعی بدن کمک می‌کند.</span></strong></span><br /><span style="font-size: large;"><strong><span style=" color:rgb(0,128,128);"> کنترل استرس</span></strong></span><br /><span style="font-size: large;"><strong><span style=" color:rgb(0,128,128);"> بدون شک استرس یک اثر مضر بر سلامت انسان دارد؛ محققان با بررسی ارتباط بین استرس و سیستم ایمنی بدن گفته‌اند: استرس‌ گاه به گاه، ثابت، کوتاه مدت و مکرر رابطه زیادی با ایمنی بدن دارد؛ استرس مزمن منجر به آزادی هورمون‌های استرس می‌شود و سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.</span></strong></span><br /><span style="font-size: large;"><strong><span style=" color:rgb(0,128,128);"> دیگر عوامل مهم برای سلامت و ایمنی بدن</span></strong></span><br /><span style="font-size: large;"><strong><span style=" color:rgb(0,128,128);"> کیفیت و طول مدت خواب، مصرف سیگار، کنترل وزن و خوردن مواد شیمیایی، واکسیناسیون، آنتی بیوتیک‌ها عوامل موثر در سیستم دفاعی بدن است.</span></strong></span><br /><span style="font-size: large;"><strong><span style=" color:rgb(0,128,128);"> برای تقویت و دفاع طبیعی لازم است رژیم غذایی کنترل شود، فعالیت بدنی به طور منظم انجام شود در نتیجه یک زندگی سالم موجب سلامت و تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود.</span></strong></span></p>
<p style="text-align: center;"> </p>
Posted in: علمی, سلامت