دسته ها
سلام ,به سایت ما خوش آمدید
سلام دوستان خوبم
خیلی خیلی به سایت ما خوش آمدید و امیدوارم ازمطالب سایت ما خوشتون بیاد تا دوباره به ما سر بزنید
و از مطالب ما استفاده کنید .
لطفا نظرات و انتقادات خودتون را برای ما حتما ارسال کنید .
با تشکر از بازدیدتون
فریلنسینگ از کجا آمده است؟ همه چیز درباره تاریخچه فریلنسری
اصطلاح فریلنسر اولین بار در قرن هجدهم توسط «سر والتر اسکات»
در رمان مشهور ایوانهو به کار برده شد و اشاره به سربازهایی داشت
که در جنگهای قرون وسطایی به صورت مزدور والبته بدون التزام و تعهد به اربابی خاص،
میجنگیدند یا اصطلاحاً نیزه میزدند. بعدها واژه فریلنسر
شکلهای دیگری هم به خود گرفت و کمکم تبدیل شد به اصطلاحی رایج.
امروز به معنای کسی است که با گرفتن مزد، به صورت پاره وقت یا ساعتی پروژهای را انجام میدهد.
البته این روزها فریلنسینگ دیگر در راستای نیزه زدن یا جنگیدن نیست!
و فریلنسر کسی است که خدمات تخصصی را به مشتریان یا کارفرمایان،
بدون داشتن قرارداد بلند مدت ارائه میکند.
هزینه کمتر بروی پروژه، انتخاب مجری پروژه بر اساس موفقیت در پروژههای قبلی،
ارتباط نزدیک تر با مجری پروژه از مزایای انتخاب یک فریلنسر است
بطور کلی فریلنسرها از تنوع کاری زیادی نسبت به کارمندان برخوردار هستند.
بدون در نظر گرفتن به نیاز به یک درآمد ثابت – معمولاً آزادی عمل بیشتری برای انتخاب زمان و مکان کار خود دارند.
تجربه کارهای متفاوت مشخصههای آنها را میسازد و در نتیجه شبکهای از مشتریان برای خود تشکیل میدهند.
افراد میتوانند همزمان با شغل پاره وقت یا تمام وقتشان، به عنوان شغل دوم به صورت فریلنسینگ کار کنند.
با التفات به گزارشهای صنعتِ کارمزدی، زنان و مردان بنا به دلایل گوناگونی کار
با شرایط کارمزدی را به الباقی اسلوبها ترجیح میدهند؛
پاسخهای دریافت شده طیِ نظر سنجی از زنان در باب شیوهٔ مزبور حاکی از آن است
که اغلب آنها به دلیل اعمال خیار بیشتر در برنامهریزی و همچنین
انعطافپذیریِ شیوهٔ مذکور ترجیح میدهند دونِ اسلوب مزبور کار کنند.
این در حالی است که پاسخهای مربوط به نظر سنجیِ مردان، بیشتر نشان دهندهٔ آن است
که آنها بنا بر شور و احساسات شخصی چنین شیوهای را نسبت به اسلوبهای دیگر ترجیح میدهند.
البته این مطلب هم باید در انگاره داشت که، اسلوبِ کارمزدی، افراد را قادر میسازد
تا در سطوح بالاتری دز معرض بهکارگیری درون هازمانهای منزوی قرار گیرند.
فریلنسر از کجا آمده؟
این روزها با هر کسی که درباره کار صحبت می کنیم، واژه فریلنسینگ رو بارها و بارها
در حین مکالمه می شنویم و تکرار می کنیم.
همه ما کم و بیش با این واژه آشنایی داریم. همونطوری که میدونید فریلنسینگ
به کاری اطلاق گفته میشه ,که شما مدت طولانی و تمام وقت برای یک شخص
یا همون کارفرما کار نمی کنید,
همه همکاری ها به صورت موقتی هستند و به نوعی میشه گفت که فریلنسرها خودفرما هستند.
یعنی خودشان برای خودشان کار انجام می دهند و این فریلنسرها هستند,
که در نهایت تصمیم می گیرند برای چه شخصی، چه مدت زمانی و در چه مکانی کار کنند.
فریلنسینگ
تاریخچه فریلنسینگ
در سال ۱۸۰۰ میلادی (قرن ۱۸) کتابی به نام ایوانهو در انگلستان به چاپ رسید
که در آن کتاب برای اولین بار توسط “سر والتر اسکات” از کلمه فریلنسر استفاده شد.
در قرون وسطی سربازها و مزدورهایی بودن که به خاطر پول با مردم دعوا می کردن.
به این صورت که هر کسی پول بیشتری بهشون میداد می تونست سربازها رو برای امور جنگ و دعوا و … به کار بگیره.
سربازها هم بدون هیچ مسئولیت و تعهدی برای هر کسی که پول بیشتری پیشنهاد میداد می جنگیدن.
اما قبل از استفاده کلمه فریلنسر در کتاب اینواهو، به فریلنسرها چی میگفتن؟
گزارشات نشون میده که قبل از این لغت از واژه لاتین stipendiarii برای فریلنسرها استفاده میشده ,
دقیقا به این معنیه که شخص در ازای دعوا کردن و جنگیدن پول می گیره. کلمه Stipendiarii از ترکیب دو واژه stipend و soldier به وجود اومده.
اینواهو
امروزه هم دقیقا به همین صورت است، فریلنسرها بدون هیچ تعهد و قرارداد طولانی مدتی برای کارفرماها کار انجام میدن.
و از ویژگی های خیلی مهم کار فریلنسرها می تونیم به انعطاف پذیری بالای ساعات و محل کار اشاره کنیم و دقیقا به همین خاطره که افراد زیادی سالانه جذب این کار میشن.
به فریلنسرها دورکار یا کارمزد هم گفته میشه.
فریلنسرکیست؟ و هر آنچه که باید در مورد فریلنسر بدانید
ارسال شده توسطahmadi ژوئن 27, 2019 ارسال یک دیدگاهدر فریلنسرکیست؟ و هر آنچه که باید در مورد فریلنسر بدانید ویرایشفریلنسرکیست؟ و هر آنچه که باید در مورد فریلنسر بدانید
شاید به گوش بسیاری از شما واژه فریلنسر خورده باشد
و با معنی و مفهوم آن آشنا نباشید و یا اطلاعات کمی در رابطه با فریلنسینگ داشته باشید.
در عصر حاضر مشاغل بسیاری در دنیا وجود دارد
که تعداد افراد کمی با آنها آشنا هستند و فریلنسر (Freelancer)
یا همان آزاد کار یکی از همین مشاغل به شمار می آید .
در تعریف ساده می توان گفت که فریلنسر به فردی گفته که برای خودش
کار می کند و یا به قول معروف خودش، آقای خودش است .
این قشر نیروی کار، در زمینه های مختلف به صورت پروژه ای
برای دیگران کار می کنند و از این راه کسب درآمد دارند .
در ادامه این مقاله از سایت اوریجین شما را با مفهوم فریلنسر ،
فریلنسینگ و معایب و مزایای آن آشنا می کنیم.
تعریف کامل فریلنسر
یک فریلنسر یا واژه های مشابه آن نظیر آزادکار، خود اشتغال و دورکار،
افرادی حرفه ای و متخصص هستند که خدمات و سرویس های خود را
بدون تعهد بلند مدت به یک یا چندین مشتری و کارفرمایان ارائه می دهند و به صورت ساعتی، روزانه و یا پروژه ای دستمزد خود را دریافت می کنند
البته میزان دستمزد با توجه به مهارت، تجربه، کیفیت کار و زمینه کاری آزاد کار متفاوت است .
نحوه همکاری فریلنسرها با کارفرمایان و مشتریان متفاوت است ،
برخی از آنها به صورت کاملا مستقل و از طریق انجمنها و وبسایتهای معتبر
چون تبلیغات در شبکه های اجتماعی و سایت دیوار و… مشغول
به کار می شوند ولی گروهی دیگر از فریلنسرها از طریق شرکت ها و
موسسات معتبر به کارفرمایان معرفی می شوند.
اوریجین به عنوان سایتی معتبر یک پل ارتباطی میان فریلنسرها
و کارفرمایان می باشد و به صورت تمام وقت آماده
ارائه خدمات به سرتاسر ایران است.
فریلنسرها همان طور که گفته شد در یک زمینه و حرفه خاصی نظیر :
عکاسی، برنامه نویسی، گرافیک، ترجمه، طراحی سایت، تولید فیلم و محتوا و.. تخصص دارند و در این میان نویسندگی، تبلیغات، طراحی و مترجمی طرفداران بیشتری را دارد.
در واقع این قشر نیروی کار می توانند هر تقاضایی را که ممکن است یک فعالیت تجاری در برداشته باشد را برطرف سارند و در حال حاضر شاهد وارد شدن مهارت های اختصاصی فریلنسر ها در بازاریابی رسانه های اجتماعی ، کپی رایتینگ ( نویسندگی تجاری ) و تبلیغات هستیم .
آشنایی با مفهوم فریلنسینگ
واژه فریلنسینگ (Freelancing) در لغت به معنای آزادکاری است و اساسا یک شغل یک نفره محسوب می شود .
در ایران این نوع از اشتغال به تازگی جا افتاده است و هم چنین به دلیل اینکه اغلب به صورت ناپیوسته و آزاد مشغول به کار هستند آمار دقیقی از تعداد آزادکاران جامعه که در حوزه های مختلف خدمات خود را ارائه می دهند در دسترس نیست.
البته اتحادیه فریلنسرها در آمریکا با بررسی هایی که انجام داده است
به این نتیجه رسیده که حدود 35 درصد از نیروی کار آمریکایی (55 میلیون نفر) مشغول به آزادکاری هستند و مجموع درآمدی حدود هزار میلیارد در یک سال را بدست آورده اند.
فریلنسینگ را می توان یک شغل تمام وقت یا پاره وقت دانست و حتی به کارهایی که یک شخص برای کسب درآمد در منزل
و به صورت آنلاین و از راه دور انجام می دهد، فریلنسینگ گفته میشود.
اگر شما هم دارای مهارت و تخصص هایی نظیر طراحی وب ، بازاریابی ، تصویرسازی ، تولید محتوا ، عکاسی ، حسابداری و ریاضیات ، بافندگی و … را دارید می توانید به دنیای فریلنسینگ وارد شوید .
برای شروع کار و تبدیل شدن ب
ه یک آزاد کار مراحل زیر را دنبال کنید :
-
تمامی مهارت و تخصص های خود را یادداشت نمایید.
-
بازار کار را ارزیابی کنید و بدانید کدام مهارت بازار کار خوبی برای شما دارد.
-
برای انجام کار باید ابزار و دستگاه های لازم را داشته باشید برای مثال اگر قرار است یک تولید کننده محتوا باشید باید کامپیوتر و اینترنت پرسرعت داشته باشید.
-
برای ساعت کاری خود نرخ قابل قبولی را در نظر بگیرید.
-
از تجربیات افراد خبره در زمینه ی کاری خود مشورت کنید و راهنمایی بخواهید.
-
با گذشت زمان تخصص و مهارت خود را بالاتر ببرید تا دستمزد بیشتری داشته باشید.
-
در نهایت برای اسم تان همچون یک برند ارزش ببخشید و یک رزومه ی حرفه ای برای خود داشته باشید.
مزایای فریلنسینگ (آزادکاری)
هر کاری برای خود مزایایی دارد و همین مزایا موجب ترغیب افراد به فعالیت در آن شغل می شود
از مهمترین مزایای فریلنسر شدن و دورکاری آزادی در انتخاب کارفرماست .در طول مدتفریلنسینگ ، شاهد پروژه هایی خواهید بود
که به راحتی از پسشان برمیآیید. با این حال، اگر چیزی وجود دارد که موجب آزارتان میشود،
پس مطمئناً آن پروژه برای شما ایدهآل نخواهد بود.
با هر فریلنسری که صحبت کنید به شما خواهد گفت که دیگر حاضر نیست مانند پروژه اول، با قیمت پایین کار کند.
وقتی برای اولین بار فریلنسینگ مطرح شد، قرار بر این بود که فریلنسرها خودشان تصمیم بگیرند,
که در پروژه هایی که علاقهمند به انجام دادنش بودند شرکت کنند،
اما اگر فریلنسری مایل به انجام کاری که فریلنسر از او تقاضا میکند نبود، چطور؟
در چنین شرایطی، به راحتی به کارفرما بگویید که مایل به انجام این کار نیستید.
تنها در این صورت است که دِینِ فریلنسر بودن خود را ادا کردهاید چون شما رئیس خودتان هستید!
آزاد کارها برای خود کار می کنند و به نوعی ریس خود هستند.
در انتخاب پرژه ها و کارفرمایان آزادی دارید و می توانید از شرکت هایی کار بگیرد و پرژه هایی را انجام دهید که ایده آل شما هستند.
در هر زمان و مکانی به انجام کار خود بپردازید در واقع انعطاف در زمان و محل کار از بزرگترین مزایای آزاد کاری محسوب می شود.
فریلنسینگ در میزان کسب درآمد هیچ حد و مرزی ندارد و می توانید با توجه به زمان و تخصص خود پروژه های بیشتری را بگیرید.
با کاغذ بازی های اداری درگیری نخواهید داشت و در هر ساعت می توانید زمان ملاقات تنظیم نمایید و نیازی به نوشتن نامه ارزیابی و تعیین تکلیف برا زیر دستانتان نیست.
شغل فریلنسینگ نیز برای فریلنسرها مزایای مختلفی دارد
آزاد کارها برای خود کار می کنند و به نوعی ریس خود هستن
فریلنسینگ در میزان کسب درآمد هیچ حد و مرزی ندارد و می توانید با توجه به زمان و تخصص خود پروژه های بیشتری را بگیرید.
با کاغذ بازی های اداری درگیری نخواهید داشت و در هر ساعت می توانید زمان ملاقات تنظیم نمایید
و نیازی به نوشتن نامه ارزیابی و تعیین تکلیف برا زیر دستانتان نیست.
معایب فریلنسینگ (آزادکاری)
دنیای بزرگ فریلنسینگ نیز معایبی دارد ، در واقع وجود معایب در هر شغلی وجود دارد از معیاب مهم آزاد کاری می توان به موارد زیر اشاره کرد :
انجام تمامی کارها همچون ارتباط با مشتری ، حسابداری، بازاریابی، فروش، انجام پروژه و … تماما به عهده شماست
در نتیجه باید مدیریت اصولی در زمان داشته باشید.
از مزایای کارمندی نظیر حقوق بازنشستگی ، بیمه درمانی ، حقوق تعطیلاتی و … برخوردار نخواهید بود.
شما همکار و هم تیمی ندارید و ممکن است برای انجام پروژه ها ساعت ها به تنهایی مشغول به کار شوید
در این صورت امکان منزوی شدن فرد وجود دارد.
در فریلنسینگ هیچ تضمینی برای درآمد ثابت ماهانه یا سالانه وجود ندارد به طور ساده اگر کار فرمایی نباشد ،
پروژه ای هم نیست و در نتیجه درآمدی هم نخواهید داشت و در واقع امنیت شغلی وجود ندارد.
درک ارزش خود به عنوان یک Freelancer
همه ی ما می دونیم که زیاد کارکردن تضمینی برای موفقیت مالی نیست یعنی زیاد کار کردن موجب موفقیت مالی نمیشه اما در فریلنسینگ این گونه نیست.
و این مسئله به این علته که قیمت گذاری ما برای محصولاتی که ارائه میدیم متناسب با کیفیت محصول نیست
به همین دلیل ما اینجا میخوایم درباره ی مسئله قیمت گذاری وعوامل تعیین قیمت freelancer هاصحبت کنیم
تاهیچ وقت محصولی رو که براش زحمت کشیدید روبه قیمت کمی نفروشید .
دیدگاه های متفاوت:
بسیاری از کسب وکارها برای محصولاتشون حداکثر قیمت رو در نظر می گیرند
درحالی که قیمت freelancer ها باید ترکیبی از مبلغ زیرقیمت و بالای قیمت رو در نظر بگیرند.
در کسب و کارهایی که یک فرد به تنهایی کار میکنه باتوجه به احساسی که به محصولی که تولید کرده
قیمت گذاری میکنه و اغلب کارشو بی ارزش میدونه و باعث میشه که قیمت کمی رو برای محصولی که کیفیت خوبی داره رو بزاره.
ارزش و قیمت محصول شما به کیفیت محصولی که تولید می کنین وخدماتی که برای راضی نگه داشتن مشتریان ارائه میدین
بستگی داره.پس ارزش محصول و خدمتتون رو با احساس بدی که بهش دارید خراب نکنید و کارتون رو بیهوده ندونید
در واقع این مشکل فقط منحصر به فرد freelancerهاست.
عوامل مؤثر در تعیین قیمت freelancer ها:
در این مرحله درباره ی عواملی که در گذاشتن قیمت freelancerها موثر و مهمه فکر کنین
تادرک کنید که وقت وسعی شما چقد باارزشه.
در کنار عامل های اصلی پروژه مثل کیفیت و نوع پروژه که روی قیمت موثره موارد دیگری هم هستند
که باعث تغییر قیمت میشوند که شامل موارد زیر میشه.
بیشتر بخوانید ترفندهایی که کمک میکنه به یک دولوپر بهتر تبدیل بشیم!
تجربه وتسلط:
شما باید در تعیین قیمت تجربه ی خودتون رو در نظربگیرید مثلا پروژه هایی که انجام دادین
که بهترین نتیجه رو داده و به بهترین نحوه مسائلشو حل کردین رو نباید نادیده بگیرین
و اگر در زمینه ای خاص، تخصصی دارین باید خودتون رو کمی متخصص بدونید و براش ارزشقائل باشید
چون زمان و تلاش یک متخصص نمی تونه ارزون باشه.
درخواست برای وقت شما:
اگرشما دائما درحال انجام پروژه مشتری ها هستید یعنی کارتون رو خوب بلدید و به درستی انجام میدین و باب میل کاربراتون هست.
پس برای گرفتن زمان از شما باید هزینه ای درنظر گرفته بشه از طرف دیگه اگر پروژه هاتون به خوبی پیش نمیره
ممکنه قیمت کمتری برای محصول بذارید ولی بازهم نباید زیاد ارزش و قیمت کارتون رو پایین بیارید
چون تجربه و تخصص شما ارزش زیادی داره.
جدول زمانی پروژه:
اگر بخواینقیمت freelancerای رو طبق پروژه ای که قراره برای کاربر انجام بدین مشخص کنید
باید جدول زمانی برای پروژه در نظربگیرین و باتوجه به اون به مشتری قیمت بدین
مثلا اگر مشتری می خواهد
پروژه اش سریع ودر کمترین زمان انجام بشه، این شما رو تحت فشار قرار میده که باید در قیمت جبران بشه.
حالا نتیجه چیه ؟
شما باید به عنوان یک freelancer باید ارزش خودتون رو درک کنید وباید مشخص کنید
که کدوم کارتون باارزشه و خودتون رو درگیر اونا کنید.
زمانی که شما ارزش و قیمت کارتون رو پایین بیارید مشتری ها هم انتظار انجام هرکاری رو
با قیمت پایین ازتون خواهند داشت پس برای مقام وموقعیت خودتون ارزش قائل بشید
و اونا رو دست کم نگیرید که این باعث افزایش اعتماد به نفس شما میشه
و مشتریان رو هم بهتون جذب میکنه.
تعریف کامل Freelancer
یک freelancer یا واژه های مشابه آن نظیر آزادکار، خود اشتغال و دورکار،
افرادی حرفه ای و متخصص هستند که خدمات و سرویس های خود را بدون تعهد
بلند مدت به یک یا چندین مشتری و کارفرمایان ارائه می دهند و به صورت ساعتی،
روزانه و یا پروژه ای دستمزد خود را دریافت می کنند البته میزان دستمزد با توجه به مهارت، تجربه، کیفیت کار
و زمینه کاری آزاد کار متفاوت است .
نحوه همکاریfreelancerها با کارفرمایان و مشتریان متفاوت است ،
برخی از آنها به صورت کاملا مستقل و از طریق انجمنها و وبسایتهای معتبر چون تبلیغات در شبکه های اجتماعی و سایت دیوار و… مشغول به کار می شوند ولی گروهی دیگر از freelancerها از طریق شرکت ها و موسسات معتبر به کارفرمایان معرفی می شوند.
اوریجین به عنوان سایتی معتبر یک پل ارتباطی میانfreelancerها و کارفرمایان می باشد
و به صورت تمام وقت آماده ارائه خدمات به سرتاسر ایران است.
فریلنسرها همان طور که گفته شد در یک زمینه و حرفه خاصی نظیر : عکاسی، برنامه نویسی، گرافیک، ترجمه، طراحی سایت، تولید فیلم و محتوا و.. تخصص دارند و در این میان نویسندگی، تبلیغات، طراحی و مترجمی طرفداران بیشتری را دارد. در واقع این قشر نیروی کار می توانند هر تقاضایی را که ممکن است یک فعالیت تجاری در برداشته باشد را برطرف سارند و در حال حاضر شاهد وارد شدن مهارت های اختصاصی فریلنسر ها در بازاریابی رسانه های اجتماعی ، کپی رایتینگ ( نویسندگی تجاری ) و تبلیغات هستیم .
آشنایی با مفهوم Freelancing
واژه فریلنسینگ (Freelancing) در لغت به معنای آزادکاری است
و اساسا یک شغل یک نفره محسوب می شود . در ایران این نوع از اشتغال به تازگی جا افتاده است
و هم چنین به دلیل اینکه اغلب به صورت ناپیوسته و آزاد مشغول به کار هستند
آمار دقیقی از تعداد آزادکاران جامعه که در حوزه های مختلف خدمات خود را ارائه می دهند در دسترس نیست. البته اتحادیه freelancerها در آمریکا با بررسی هایی که انجام داده است
به این نتیجه رسیده که حدود 35 درصد از نیروی کار آمریکایی (55 میلیون نفر)
مشغول به آزادکاری هستند و مجموع درآمدی حدود هزار میلیارد در یک سال را بدست آورده اند.
فریلنسینگ را می توان یک شغل تمام وقت یا پاره وقت دانست و حتی به کارهایی که یک
شخص برای کسب درآمد در منزل و به صورت آنلاین و از راه دور انجام می دهد، freelancing گفته میشود.
اگر شما هم دارای مهارت و تخصص هایی نظیر طراحی وب ، بازاریابی ، تصویرسازی ، تولید محتوا ،
عکاسی ، حسابداری و ریاضیات ، بافندگی و … را دارید می توانید به دنیای فریلنسینگ وارد شوید .
برای شروع کار و تبدیل شدن به یک آزاد کار مراحل زیر را دنبال کنید :
-
تمامی مهارت و تخصص های خود را یادداشت نمایید.
-
بازار کار را ارزیابی کنید و بدانید کدام مهارت بازار کار خوبی برای شما دارد.
-
برای انجام کار باید ابزار و دستگاه های لازم را داشته باشید برای مثال
-
اگر قرار است یک تولید کننده محتوا باشید باید کامپیوتر و اینترنت پرسرعت داشته باشید.
-
برای ساعت کاری خود نرخ قابل قبولی را در نظر بگیرید.
-
از تجربیات افراد خبره در زمینه ی کاری خود مشورت کنید و راهنمایی بخواهید.
-
با گذشت زمان تخصص و مهارت خود را بالاتر ببرید تا دستمزد بیشتری داشته باشید.
-
در نهایت برای اسم تان همچون یک برند ارزش ببخشید و یک رزومه ی حرفه ای برای خود داشته باشید.
فریلنسرها چگونه به موفقیتمیرسند؟
شخصی که به عنوان یک فریلنسر فعالیت میکند،
میتواند برای خود کار کند و در آن واحد چندین کارفرما داشته باشد وموفقیت های چشم گیری داشته باشه.
برای اینکه کسی بتواند یک فریلنسر خوب و موفق باشد،
لازم است بازاریابی را هم بلد باشد تا بتواند با بازاریابی، پروژههای مختلفی را کسب کند.
البته در ابتدا لازم است یک رزومه کامل از توانمندیها و مهارتهایش آماده کند ,
بهتر است که نمونههای کاری و تجربههای کاری او نیز در این رزومه باشند.
۱٫ مهارتهای خود را با کاری که انجام میدهند، تطابق دهند
فریلنسر باید به عناوین کاریابیها نگاه کند و ببیند که اجرای پروژههای کارفرمایان به چه مهارتهایی نیاز داردو چگونه به موفقیت دست میابد؟.
آنها را لیست کرده و با مهارتهای خود بسنجد و ببیند که کدام یکی از آنها با مهارتهای او همخوانی دارند.
۲٫ به بازار کار توجه کنند
یک فریلنسر ممکن است خیلی از کارهای موجود را بتواند انجام دهد،
اما لازم است کاری را انتخاب کند که بازار هدف بیشتری دارد.
اگر تمایل داشته باشد که فریلنسری تمام وقت شود، به دنبال کاری برود که افراد بیشتری به آن نیاز دارند ,
همچنین پول بیشتری برای اینکار پرداخت میکنند.
در نتیجه قبل از شروع کار،
لازم است که تحقیقات خود در مورد بازار هدف را به صورت کامل انجام دهد.
۳٫ برنامهریزی کلی داشته باشند
اولین کاری که برای شروع و موفقیت نیاز است، داشتن یک برنامه جامع میباشد.
شاید فریلنسر قبل از شروع کارش برنامههایی در ذهش ترسیم کرده باشد و بخواهد بر اساس آن پیش برود،
اما لازم است برای اینکه برنامههایش به صورت کامل اجرا شوند،
آنها را روی کاغذ پیاده کند. با مشخص کردن برنامه کاری بر روی کاغذ،
میتواند زمانبندیها، چالشها و ابزار مورد نیاز و … را مشخص کرده ,
با خیال آسوده به سراغ پروژهاش برود.
فریلنسر
۴٫ برنامه روزانه مشخص تعیین کنند
یک فریلنسر برای موفقیت در شغل خود، لازم است برای انجام کارها زمانهای مشخصی را از قبل در نظر بگیرد،
مثلاً اینکه چه روزهایی در هفته تصمیم دارد کار کند و چه ساعتهایی در روز.
سپس بعد از تعیین زمانهای خالی برای انجام کارهایش، میتواند پروژه خود را آغاز کند.
۵٫ ابزارهای لازم برای انجام کار را تهیه کنند
اگر شخصی بخواهد به عنوان یک نویسنده فعالیت خود را آغاز کند،
در نتیجه به یک کامپیوتر و یک اینترنت خوب نیازمند است ,
اگر عکاس است پس لازم است یک دوربین عکاسی مناسب داشته باشد.
باید به این نکته توجه کند که اگر قبل از فراهم کردن ابزارهای مورد نیاز،
پروژهای را به دست بگیرد، قطعاً به مشکل بر میخورد.
۶٫ خود را به یک برند تبدیل کنند
یک فریلنسر باید خودش را تبلیغ کند و در اصل خود را به عنوان یک کالا تصور کند
که باید به فروش برسد. برای این منظور چه کاری باید انجام دهد؟
نقاط قوت و برتریهای خود نسبت به رقبایش را پیدا کند ,
به وسیله آنها خودش را از دیگران متمایز سازد.
عملکرد و کیفیت کارش بهتر است؟ سرعت عمل بالاتری دارد؟
از هر ویژگی بهتری که نسبت به دیگران دارد برای برندینگ خودش استفاده کند و آنها را در رزومه،
فضای مجازی و کارت ویزیتش مشخص کرده و روی این موارد بیشتر مانور دهد.
این ویژگیها و برتریهای او، به عنوان برند شخصیاش شناخته میشوند.
۷٫ فرصتها را دریابند
اگر شخصی به تازگی یک فریلنسر شده است، لازم است برای پیشرفت در کارش پروژههای بیشتری بگیرد.
پس ناچار است که قیمتهای پایینتری پیشنهاد بدهد و پروژهها را در زمان کوتاهتری تحویل دهد ,
یا حتی در اوایل کارش، داوطلب ارائه یک کار به صورت رایگان باشد.
اینکار میتواند کمک کند تا افراد بیشتری او را بشناسند و به کار کردن با او ترغیب شوند.
۸٫ از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند
امروزه اکثر افراد در فضای مجازی حضور دارند و هر یک به گونهای فعالیت میکنند،
در نتیجه لازم است فریلنسرها، شبکههای اجتماعی مخصوصی برای کارشان داشته باشند ,
برند خودشان را در این فضا تبلیغ کنند.
در ضمن نباید فراموش کرد که آنها باید در فضای مجازی به روز باشند.
۹٫ کار را با چنگ و دندان به دست آورند
برای اینکه یک فریلنسر موفق بود، نباید به داشتن یک وبسایت و همچنین فعالیت در فضاهای مجازی اکتفا کرد.
باید برای گرفتن پروژههای مختلف جنگید و از رقبا جلو افتاد.
لازم است که بیشتر جستجو کرده و کارهای بیشتری را پیدا کنند.
در غیر این صورت نباید انتظار داشته باشند که کارها به سمت آنها سرازیر شوند.
۱۰٫ در طی انجام کار دلسرد نشوند
افراد برای شروع کار میتوانند از وبسایتهای ویژهای که برای فریلنسرها وجود دارد شروع کنند ,
اگر در طول یک مدت مشخص، کاری به آنها ارجاع نشد دلسرد نشده و تلاش خود را بیشتر کنند.
فریلنسرها برای اینکه به هدفشان برسند باید این مراحل را پشت سر بگذارند ,
دایره جستجوی خود را گسترش دهند.
۱۱٫ در شروع کار قانع باشند
برای شروع کار، باید به کارهای کوچک با دستمزد پایین هم راضی بود.
برای اینکه شهرت و اعتبار پیدا کنند و بتوانند کارهای بیشتری دریافت کنند ,
در نتیجه درآمدشان را افزایش دهند،
لازم است پروژههای کوچک را نیز قبول کرده و با انجام همین کارهای کوچک،
علاقهشان به کار را به کارفرمایان نشان دهند.
۱۲٫ هیچ وقت بیکار نباشند
برای اینکه در کار فریلنسرینگ موفق شد، باید همیشه کار کرد، حتی در زمانهای بیکاری.
اگر پروژهای در دست ندارند نباید بیکار بمانند و در این فرصت در همایشهای مختلف شرکت کنند،
یک کار جدید هم سو با تخصصشان را در دست بگیرند تا هم خودشان را بسنجند ,
هم بتوانند از آن به عنوان رزومه و نمونه کاری استفاده کنند.
حتی در این فرصت میتوان در نمایشگاههای مختلف شرکت کرد و خود را معرفی کرد،
به دیدن مشتریهای خود رفته و خودشان را به آنها نشان دهند،
با آنها تماس بگیرند و اشتیاقشان را برای انجام کار نشان دهند.
۱۳٫ انتقاد پذیر باشند
برای اینکه فریلنسر موفقی شوند باید,
انتقاد پذیر بوده و ایرادهایی که به کار گرفته میشود را پذیرفته , در جهت اصلاح آنها تلاش کنند.
۱۴٫ چهره خوبی برای برندشان بسازند
همیشه باید سعی کنند که مشتریانشان را از خود راضی نگه داشته و همیشه آنها را برای خود حفظ کنند،
حتی زمانی که پروژه آنها تمام شده باشد. زیرا ممکن است از طرف آنها به افراد دیگری معرفی شوند ,
یا حتی در آینده خود آنها دوباره به سراغشان بیایند.
۱۵٫ کارها و زمانشان را درست مدیریت کنند
برخی از افراد فکر میکنند که وقتی فریلنسر هستند و خودشان مدیر خود هستند،
دیگر نیازی نیست که ساعت کاری منظمی داشته باشند،
اما بهترین کار این است که یک مدیر دقیق برای کار خودشان بوده ,
زمان کار و استراحت خود را از قبل مشخص کنند,
تا بر مبنای آن بتواند تعیین کنند که چه مقدار کار میتوانند انجام دهند ,
بر اساس زمانهای کاری آزاد خود، مشخص کنند
که با چند کارفرما میتوانند همکاری کنند. میزان حقوق درخواستی خود را بر اساس پروژه ,
یا ساعت کارکرد محاسبه کرده ,
سپس بر اساس ارقام کاری رقبایشان، پیشنهاد خود را مطرح کنند.
۱۶٫ به روز بودن را اولویت قرار دهند
باید سعی کنند نرم افزارهای جدید را شناسایی کرده و با بکارگیری به موقع آنها، کارهایشان را تسریع ببخشند.
۱۷٫ “نه گفتن” را تمرین کنند
اگر برای انجام یک کار فرصت کافی ندارند، به هیچ وجه آنرا قبول نکنند ,
به سادگی بگویند نه، چون اگر یک کار را قبول نکنند خیلی بهتر از این است که کار را پذیرفته,
ولی نتوانند سر زمانی که قول دادهاند,
آنرا تحویل دهند.
۱۸٫ یک وبسایت یا وبلاگ برای خود طراحی کنند
در عصر اینترنت، داشتن یک وبسایت برای هر کسب و کاری نیاز است،
این کار نه تنها فریلنسر را به بازار کار معرفی میکند،
بلکه باعث میشود از او به عنوان یک آدم حرفهای یاد کنند.
۱۹٫ وبسایت خود را مرتب بهروزرسانی کنند
فریلنسر نباید تنها به ساختن یک وبسایت بسنده کند؛
برای اینکه اعتبار سایت خود را بالا ببرد و همچنین در بهینه بودن آن در موتورهای جستجو تأثیرگذار باشد،
لازم است آنرا به صورت مرتب به روزرسانی کند.
۲۰٫ طوری با مشتری خود رفتار کنند که انگار فقط یک مشتری دارند
فریلنسرها باید خوش قول بوده و کار مشتری خود را به موقع تحویل دهند,
تا مشتری بداند که برای کارش ارزش قائل هستند و با دلسوزی کار او را انجام میدهند.
سعی کنند کار را به گونهای به مشتری تحویل دهند که او احساس رضایت کامل از کار داشته باشد.
۲۱٫ صبور بودن را فراموش نکنند
شاید زمانی پیش بیاید که مجبور شوند
کاری را حتی بیش از ۵ بار ویرایش کنند تا مشتری به رضایت برسد،
در این شرایط باید کاملاً صبور باشند ,
با آرامش کارشان را انجام دهند و تلاش کنند که زودتر به نتیجه مطلوب برسند.
ابزارهای مورد نیاز برای ارتقای کارایی یک فریلنسر
ابزارهای اصلی مورد نیاز برای اکثر فریلنسرها، بسیار ساده هستند:
-
یک کامپیوتر و همچنین اینترنت قابل اعتماد و دارای سرعت مناسب
-
یک سیستم پشتیبان خوب و یک تلفن
اما پس از مدتی، ابزارهای دیگری را نیز باید به داشتههای خود اضافه کنند,
تا شغل آنها به عنوان یک فریلنسر را آسانتر،
بهتر و کارآمدتر کند. این ابزارها به شرح زیر میباشند:
– ضبط صوت
اولین مورد از ابزارهای ضروری در لیست یک فریلنسر موفق، یک ضبط صوت دیجیتالی است.
این دستگاه دارای یک گوشی است که در گوش قرار گرفته ,
همچنین یک پلاگین که در ضبط کننده صدا قرار میگیرد که,
برای ضبط صدای هر دو طرف یک مکالمه تلفنی، بسیار مفید است.
(مسئولیت حقوقی: حتماً در صورت لزوم برای ضبط صدا، بایستی اجازه گرفت)
استفاده از ضبط صوت نه تنها باعث عدم نیاز به یادداشت برداریهای بسیار زیاد میگردد،
بلکه اجازه میدهد که در هنگام نوشتن یک مقاله یا وبلاگ، نقل قولها را به صورت کاملاً دقیق نوشت،
همچنین برای فریلنسرهایی که به عنوان تولید کننده محتوای بازاریابی،
تبلیغات یا وب فعالیت میکنند، باعث صحیح به کار بردن زبان مشتری میگردد.
وجود این قابلیتها است که فریلنسرها را به سمت جدیدترین ابزارها سوق میدهد.
– نرم افزار رونویسی خودکار
شاید در اولین بار استفاده از نرم افزار رونویسی خودکار، حس خوبی به شخص دست ندهد ,
وقت زیادی از او به نسبت زمانی که خودش تایپ میکند، بگیرد.
اما با جستجو و امتحان کردن نرم افزارهای جدید، میتوان نرم افزار محبوب و مناسب خود را پیدا کرده ,
به جای اینکه زمان زیادی صرف تایپ کردن پروژه کند، بتواند پروژههای بیشتری گرفته و درآمد بالاتری بدست آورد.
– موسیقی
شاید کار کردن در هنگام گوش دادن به موسیقی که در آن شعر وجود دارد مقدور نباشد،
اما گوش دادن به موسیقیهای بیکلام میتواند تأثیر خوبی داشته باشد ,
بتوان با آرامش بیشتری کار خود را انجام داد.
موسیقی
پردرآمدترین کارها برای فریلنسرها
۱٫ وکیل و کارشناس حقوقی
اگر شخصی در رشته حقوق تحصیل کرده و میخواهد به عنوان یک وکیل به کار خود ادامه دهد،
اما تمایل ندارد که به صورت تمام وقت کار کرده ,
یا حتی هنوز شرکت و مؤسسهای را پیدا نکرده است که در آنجا استخدام شود،
نباید ناامید شود. خیلی از افراد هستند که,
برای انجام کارهای قانونی خود نیاز به شخصی دارند که به آنها کمک کند و
کالت آنها را به عهده بگیرد که این موضوع کمک میکند,
تا شخص بتواند به صورت شخصی و آزادانه با آنها کارکند.
۲٫ برنامه نویس و طراح سایت
برای انجام طراحی سایت حتماً نیاز به این نیست که در یک شرکت مشغول به کار شد،
هر شخصی میتواند به صورت آزادانه و با ارائه نمونه کارهای خود،
پروژههای زیادی در این زمینه دریافت ,
نماید چون در حال حاضر هر کسب و کاری برای توسعه نیاز به یک وبسایت دارد.
۳٫ تولید محتوا
افرادی که مسلط به تولید محتوا و همچنین تحقیق و توسعه هستند،
میتوانند به عنوان یک فریلنسر درآمد خوبی برای خود ایجاد کنند.
تولید محتوا
۴٫ صدا پیشگی
اگر شخصی دارای صدای خوبی بوده و به این کار علاقه نیز داشته باشد،
میتواند از صدا پیشگی درامد کسب کند.
برنامه سازان رادیویی و تلویزیونی و همچنین شرکتهای تبلیغاتی، ممکن است برای پروژههای خود با او همکاری کنند.
۵٫ مترجم
بسیاری از شرکتها هستند که برای ترجمه , تهیه مقالات و مطالب مورد نیاز خود,
برای سایت و یا شبکههای اجتماعیشان،
تمایل به استخدام یک نیروی ثابت در محل کارشان ندارند و ترجیح میدهند که کار خود را برون سپاری کنند.
در نتیجه افراد به راحتی میتوانند به این شغل هم برای فریلنسر شدن فکر کنند.
۶٫ مدرس
اگر یک معلم دوست داشته باشد که در تابستان هم به فعالیت خود ادامه دهد وکسب درآمدداشته باشد،
میتواند با چاپ یک کارت ویزیت و یا حتی سفارش به آموزشگاهها و ثبت نام در سایتهای مختلف،
در اوقات فراغت و ایام تعطیلی خود نیز تدریس کند.
۷٫ کارشناس شبکههای اجتماعی
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فعالیت در شبکههای اجتماعی،
همه شرکتها و کسب و کارها در تلاش برای فعالیت بیشتر و مؤثرتر در شبکههای اجتماعی هستند,
تا با رقبایشان در یک سطح و یا حتی از آنها جلوتر قرار بگیرند.
خیلی از شرکتها و مجموعهها فردی را که به دیجیتال مارکتینگ تخصص داشته باشند
در مجموعه خود ندارند و ترجیح میدهند ,
بجای استخدام یک فرد به صورت تمام وقت، مدیریت شبکههای اجتماعی خود را برون سپاری کنند.
اگر کسی در این زمینه تخصص دارد، میتواند به فریلنسر شدن در این شغل فکر کند.
۸٫ گرافیست
در آمریکا بیشترین شغلی که برای فریلنسرها وجود دارد، گرافیک و طراحی میباشد،
چه برای مجلهها و پوسترهای چاپی و تبلیغاتی و چه طراحیهای اینترنتی.
گرافیک و طراحی شغلی است که فرد با داشتن یک کامپیوتر با کارت گرافیکی نسبتاً خوب، میتواند در منزل و بدون حضور فیزیکی در محل کار، از آنکسب درآمد کند.
۹٫ بازاریاب
اگر کسی به کار فروش و بازاریابی علاقهمند باشد و در این زمینه تبحر هم داشته باشد،
میتواند رزومه خود را با این عنوان شغلی به شرکتها و مؤسسات ارائه دهد.
البته برای اینکه نتیجه کار او را ببینند، بهتر است پروژه اول را داوطلبانه و رایگان انجام دهد.
بازاریاب بودن نیاز به حضور ثابت در یک مجموعه ندارد.
۱۰ مشکل اساسی که تمام فریلنسر ها در ایران با آن مواجه میشوند
ارسال شده توسطahmadi ژوئن 27, 2019 ارسال یک دیدگاهدر ۱۰ مشکل اساسی که تمام فریلنسر ها در ایران با آن مواجه میشوند ویرایش۱۰ مشکل اساسی که تمام فریلنسر ها در ایران با آن مواجه میشوند
فریلنسرها
فریلنسر بودن مزایای خیلی زیادی دارد. ولی با رشد بیسابقهی تعداد و درآمد فریلنسرها,
هر روز به تعداد مشکلاتشان اضافه میشود.
۱-بازاریابی, بزرگترین مشکل فریلنسر ها
برای افرادی که واقعاً فریلنسر هستند, نه شرکتها و گروههایی که تحت عنوان فریلنسر در سایتهای برونسپاری فعالیت میکنند,
بازاریابی بزرگترین مشکل است.
بازاریابی, یکی از مهمترین مشکلات فریلنسرها در تمامی کشورها است. طبق این نظرسنجی, شصت و سه درصد از فریلنسرها با مشکل بازاریابی رو به روهستند.
مشکلی که روز به روز و با افزایش تعداد فریلنسرها, بیشتر نمایان میشود. بیاید تا با هم نگاه دقیقتری به این مشکل بیاندازیم.
با نگاهی سرسری به معدود سایتهای برونسپاری ایرانی میبینیم که اکثر کاربران هرگز موفق به دریافت پروژه نشده اند.
برای مثال, با توجه به آماری که مطرحترین وبسایت برون سپاری ایران از فریلنسرهایش در وبسایت خود قرار داده, بیش از ۹۰ درصد فریلنسرها تا کنون موفق به دریافت پروژه نشده اند.
(البته این سایت آمار رسمیای در این مورد منتشر نکرده است و ما با توجه به پروفایل فریلنسرها این آمار را استخراج کرده ایم.
امیدواریم خودشان آمار رسمی و دقیق را به زودی منتشر کنند). وضع فریلنسرهایی که خارج از این وبسایتها فعالیت میکنند,
هم بهتر از این نیست.
حالا بعد از فهمیدن وضعیت کلی بازار, بهتر است بخشهای مختلف این مشکل را با هم بررسی کنیم.
عدم اطمینان و ناآگاهی کارفرماها
یکی از مهمترین دلایل شکست در بازاریابی, عدم اطمینان کارفرماها به فریلنسرهاست.
تعداد زیادی از فریلنسرها فاقد مهارت کافی برای انجام پروژهای هستند که کارفرما قصد برونسپاریش را دارد.
به همین خاطر در پایان کارفرما با محصولی مواجه میشود که هیچ کدام از انتظاراتش را برآورده نمیکند.
یکبار رخ دادن چنین اتفاقی کافی است که کارفرما برای همیشه عطای کارکردن با فریلنسرها را به لقایش ببخشد و با هزینهی بیشتر, کار را به شرکتها و گروهها بدهد.
شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا کارفرماها پروژه را به افرادی میدهند که صلاحیت انجامش را ندارند؟
پاسخ خیلی ساده است: ناآگاهی و حریص بودن. کارفرما چون دید فنی ندارد و نمیتواند,
هزینههای واقعی پروژه را درک کند, پروژه را به افرادی که قیمتی نازل پیشنهاد میکنند میسپارد.
غافل از اینکه دلیل قیمت بسیار پایین انجام پروژه, عدم برخورداری از توانایی فنی لازم است.
این اتفاق هم فرصت انجام پروژه را از فریلنسرهایی که تواناییش را دارد میگیرد و هم اعتماد کارفرماها را برای همیشه از فریلنسرها صلب میکند.
ناتوانی در ایجاد برند
برندینگ, به خصوص برای فریلنسرهایی که مستقیماً کارشان به نوشتن مربوط نمیشود, فوق العاده سخت و هزینه بر است.
وقتی شما به عنوان یک فریلنسر فعالیت میکنید, جریان درآمد شما تنها با انجام پروژهها تأمین میشود.
یعنی وقتی مشغول کار برروی یک پروژه نیستید, پولی هم در نخواهید آورد. از طرف دیگر برندینگ کاری وقت گیر و هزینه بر است.
شما برای اینکه برند خودتان را به وجود بیاورید باید وبلاگ نویسی کنید, در شبکههای اجتماعی فعال باشید,
برای شبکه سازی در رویدادهای مختلف مشارکت کنید و صدها کار دیگر که وقت و هزینهی زیادی را از شما طلب میکند.
با هزینههای روزافزون زندگی, کمتر فریلنسری حاضر میشود که به برند سازی بپردازد. نتیجهی این کار هم مشخص است.
وقتی کسی شما را به عنوان یک برند شخصی نمیشناسد, پروژهای هم به شما نخواهد داد.
یعنی باید مدت زمان بیشتری را در جستوجوی مشتری بگذرانید و حتی گاهی با قیمتی کمتر از ارزش واقعی کارتان پروژهها را انجام بدهید.
نداشتن رزومهی مناسب
این یکی بیشتر برای افراد تازه کار صدق میکند. ولی فریلنسرهای باتجربه هم گهگاه با این مشکل مواجه میشوند.
کارفرما, حتی اگر هیچ سر رشتهای هم از زمینهی کاری شما نداشته باشد, از شما رزومه میخواهد.
مشکل وقتی جدی میشود که شما وارد یک دور باطل میشوید. بدون رزومه کسی به شما کار نخواهد داد, و بدون انجام پروژه هم رزومهای در کار نخواهد بود.
اکثر افراد برای خروج از این حلقه یا مجبور میشوند که تن به بیگاری بدهند ,
با قیمتهای فوقالعاده کمتر از ارزش واقعی کار پروژه را انجام دهند,
یا باید به سراغ پروژههای متن باز بروند تا شاید بتوانند رزومهای برای خودشان دست و پا کنند.
۲-درآمد کم
اگر فریلنسر نباشید حتماً با دیدن این مورد شوکه خواهید شد. چون همواره یکی از مزایایی که برای فریلنسینگ ذکر می شود ,
درآمد بیشتر است. ولی اگر خودتان فریلنسر باشید منظور من را خوب درک می کنید.
فریلنسر بودن خیلی شبیه به روزمزد بودن است.
شما تا زمانی که پروژه ای برای انجام دادن داشته باشید درآمد هم خواهید داشت.
حالا کافی است که چند هفته ای کاری پیدا نشود.
آن وقت کم کم کفگیرتان به ته دیگ می خورد و مزه ی نداری را می کشید.
آمار ثبت شده ای از ایران وجود ندارد, ولی همانطوری که قبلا دراین اینفوگرافی ذکر کرده بودم,
۵۷ درصد فریلنسرها با مشکل نقدینگی در سال مواجه می شوند. بیایید کمی بیشتر به این مشکل بپردازیم.
مشکل در بازاریابی
این مورد را در بخش قبل توضیح دادم. ولی آنقدر مهم بود که دوباره اینجا هم نوشتمش. وقتی که در بازاریابی شکست بخورید,
پولی هم به دست نخواهید آورد. اگر هم بازاریابی ضعیفی داشته باشید, درآمدتان به همان نسبت کم خواهد بود.
عدم پرداخت پول توسط کارفرما
تقریبا محال است که فریلنسری با این مشکل مواجه نشده باشد.
هیچ کدام از سایت ها و نهاد ها هم برای این مشکل راه حلی ارائه نمی دهند. مشتری پروژه را سفارش می دهد و شما کار را انجام می دهید. ولی هنگام تحویل پروژه ناگهان غیبش می زند.
حالا شما میمانید با کار انجام شده ای که خیلی وقت ها به درد کس دیگری نمیخورد و پولی که هرگز دریافت نخواهید کرد.
بعضی ها برای رفع این مشکل قبل از شروع کار درصدی از مبلغ کل را از مشتری دریافت می کنند.
ولی این راه کار هم برای یک فریلنسر زیاد جوابگو نیست. همانطوری که بالاتر گفتم, کارفرماهای ایرانی عموما به فریلنسرها اعتماد ندارند.
وقتی که شما پیش از انجام پروژه ازشان درخواست دریافت پول می کنید,
از ترس اینکه پولشان را از دست ندهند کلاً بی خیال همکاری با شما می شوند و به سراغ فرد دیگری می روند.
تازه حتی اگر کارفرما حاضر به پرداخت مبلغی هم باشد, باز این خطر وجود دارد که آخر سر پیدایش نشود و شما با دریافت پول کمی کار زیادی کرده باشید. این اتفاق قبلاً برای خود من افتاد است و ضرر زیادی را به خاطرش متحمل شدم.
افزایش تعداد فریلنسرها
درست شنیدید. شاید عجیب به نظر برسد,
ولی وقتی سرعت رشد تعداد فریلنسرها از سرعت رشد تعداد افرادی که حاضر به کار با فریلنسرها هستند بیشتر شود,
درآمد افراد کمتر می شود. این مشکلی است که الان بازار ایران با آن دست و پنجه نرم می کند.
به نسبت کل بازار, کارفرماهای کمی حاضر به کار با فریلنسرها هستند. از این تعداد کم,
درصد خیلی کمی پروژه های متوسط و بزرگ دارند.
ولی مشکل به همین جا ختم نمی شود. همین پروژه های کم و کوچک هم با تقاضای زیادی برای انجام روبه رو هستند.
اینجاست که افراد فرصت طلب و عموماً بی تجربه با قیمت های خیلی نازل همین پروژه های کوچک را تصاحب می کنند.
تمام این عوامل دست به دست هم می دهند تا میزان درآمد فریلنسرها کاهش یابد ,
نقدینگی به یکی از بزرگترین دغدغه های آنها تبدیل شود.
۳-تنهایی کار کردن
شاید این در نگاه اول مشکل به نظر نرسد.
شاید هم اصلاً به عنوان یک فریلنسر انتظار همین را دارید. ولی یکی از مهم ترین مشکلات همین است.
راستش را بخواهید باید به کارفرماها حق داد که حاضر نیستند پروژه های بزرگ یا حتی متوسط را به فریلنسرها بسپارند.
کافی است یک نگاهی به رزومه افراد در سایت های برون سپاری یا لینکدین بکنید.
اصلاً میتوانید رزومه ی خودتان را مرور کنید. در بسیاری از موارد مجموعهای از تخصص های مختلف و گاهی بی ربط را در کنار هم میبینید.
هرگز کسی نمیتواند هم یک برنامه نویس جاوا حرفهای باشد و هم یک طراح گرافیک خیلی خوب.
بحث استعداد و پشت کار نیست, بحث زمان است.
شما برای اینکه تبدیل به یک برنامه نویس خوب(آن هم در یک زمینه ی خاص, نه در همهی زمینهها) یا یک گرافیست ماهر شوید باید چندین سال زمان صرف کنید.
طراحی یک هدر بی نهایت ساده برای یک وبلاگ هرگز شما را تبدیل به گرافیست نمیکند. ولی متأسفانه در خیلی از برنامه نویسها و طراحها توهم گرافیست بودن را به وجود میآورد.
برای طراحی یک وبسایت خوب, یک اپ کاربر پسند و … به افرادی با تخصص های مختلف نیاز است. به قول بزرگی «همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر زاده نشده اند». کارکردن در زمینه های متنوع, بدون متخصص شدن در آنها, تنها شما را به منجلاب تخصص کم – درآمد کمتر می کشاند.
۴-کارکردن برای دلال-فریلنسرها
برخلاف تعداد زیادی از فریلنسرها که بخش زیادی از سال بی کار هستند, برخی از افراد وقت سرخاراندن هم ندارند. حتماً در گروهها و انجمنهای مختلف با این افراد روبه رو شده اید. افرادی که به صورت همزمان چندین پروژه را از کارفرماهای مختلف گرفته اند و حالا نمیدانند که چگونه باید آنها را به پایان برسانند.
عموماً این افراد برند شخصی قویای دارند و با شبکهی گسترده و پول سازی از افراد در ارتباط اند.
آنها تعداد زیادی پروژه را از کارفرماها دریافت میکنند. خیلی وقتها اصلاً در آن زمینه هیچ تجربه و تخصصی هم ندارند.
بعد از گرفتن پروژه بخش بعدی فعالیتشان آغاز میشود.
آنها پروژههایی را که با قیمتهای عموماً خوبی گرفته اند را با قیمتی نازل به فریلنسرهای دیگر میسپارند تا برایشان انجام دهند.
آخر سرهم پروژه را به نام خودشان به مشتری میدهند و بدون انجام دادن کاری سود زیادی کسب میکنند.
تأثیر این افراد بر بازار فریلنسینگ درست مثل تأثیر دلالها در بازارهای دیگر است.
بقیهی فریلنسرها با انجام دادن پروژههای این افراد, نه تنها درآمد خود را تقلیل میدهند و پول کمی نسبت به کاری که می کنند
دریافت می کنند, بلکه به رقابت سالم بین فریلنسرها برای گرفتن پروژه هم صدمه میزنند.
این دلال-فریلنسرها عموماً شناخته شده هستند. هیچ وقت,
حتی اگر نیاز مالی داشتید, بازیچه ی دستشان نشوید.هرگز برای هیچ کس ارزان کار نکنید. چون این کار فقط به خودتان صدمه نمیزند.
۵-کارکردن بیش از حد
این مشکل بیشتر گریبان گیر افراد باتجربه و حرفهای می شود ,
که پس از سالها برای خودشان اسمی به هم زده اند.
این افراد برخلاف دلالها پروژه های زیادی را دریافت نمیکنند ,
تا با بهره کشی از دیگران آنها را انجام بدهند. برعکس,
این افراد عموماً مشتریهای ثابت زیادی را در طول سالها پیدا کرده اند.
مشتریانی که دوست دارند همواره با این فریلنسرها کار کنند و تعداد زیادی پروژه را به آنها می دهند.
پذیرفتن تعداد زیادی کار و استرس درست و به موقع انجام دادن آنها,
تأثیرات جبران ناپذیری بر سلامت جسمی و روانی فریلنسرها دارد.
فشاری که میتوان با گفتن یک «نه» ساده از آن جلوگیری کرد.
پسند کردم (1)
Loading...