mehran [مدیرداخلی]
on 4 شهریور, 1399
12 views
همه تلاش ما سعی بر ایجاد محیطی گرم و صمیمی و از همه مهمتر امن برای دوستان میباشد که البته دارای مقررات خود در چهارچوب قوانین انسانیت میباشد.
به اشتراک گذاشتن متن و تصاویر مبتذل و خلاف شرع اسلام و موازین قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران و بحث سیاسی و استفاده از الفاظ نادرست و توهین به ادیان و قومیتهای مختلف خلاصه وچکیده قوانین شبکه در یک جمله بوده و تخطی و سرپیچی از قوانین برابر با مسدودی کاربر و حذف اکانت میباشد.
درست صحبت کردن و بیان کلمات و احترام به دیگر کاربران از الزامات میباشد. در ماده ۶۰۸ این قانون مقرر شده است: مجازات توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد شلاق تا ۷۴ ضربه و یا ۵۰ هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.
جرم توهین می‌تواند به شکل گفتار، کردار، نوشتار و حتی اشارات مختلف دست و چشم و نظایر آن باشد. بدین ترتیب اعمالی مثل آب دهان به روی دیگری انداختن، هل دادن تحقیر‌آمیز دیگری یا برداشتن خشونت‌آمیز کلاه یا روسری از سر شخصی محترم و پرتاب کردن آن به زمین با توجه به اینکه عرفا باعث تخفیف و تحقیر شخص است، می‌تواند توهین کیفری محسوب شود. همین طور برخی اشارات انگشتان دست در فرهنگ کشور ما یا کشورهای دیگر اهانت‌آمیز تلقی می‌شوند.
در این خصوص باید توجه داشت که توهین ممکن است به صورت حضوری یا غیابی باشد؛ در واقع لازم نیست حتما حضورا شخص مورد توهین قرار گیرد بلکه اگر فردی دیگری را در غیاب او هم مورد توهین قرار دهد مرتکب جرم توهین موضوع این ماده شده است. همچنین در انجام جرم توهین راست یا دروغ بودن نسبت‌ها شرط نیست و عمده مطلب این است که گفتار یا رفتار در نظر عرف وهن‌آور و سبک‌کننده باشد.
متلک گفتن جرم است، مجازات هم دارد
قانون، مزاحمت‌ برای بانوان را جرم می‌داند و حبس و شلاق تعزیری را نیز به عنوان مجازات برای این مجرمان در نظر گرفته است. ایجاد مزاحمت برای بانوان تعریف حقوقی و قانونی مشخصی دارد و بر طبق قانون، ارتکاب آن جرم محسوب شده و مجازات دارد.
شهادت شهود، اقرار مجرم و یا سایر قراینی که به وسیله آن قاضی بتواند جرم مرتکب شده را محرز بداند را از جمله راهکارهای اثبات این جرم است.
انتشار تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی جرم است.
طبق ماده۷۴۲ـ قانون جرایم رایانه‌ای بخش تعزیرات حکومتی هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
قانون‌مجازات‌ اسلامی، در ماده۷۴۵ (ماده ۱۶ قانون جرایم‌رایانه‌ای) افشای اسرار خصوصی دیگران را جرم دانسته و مجازات آن را جزای‌‌نقدی و تا دو سال حبس درنظر گرفته است. البته اسرار خصوصی در قانون ایران به صورت مشخص تعریف نشده‌ اما صرفا در ماده ۸ قانون "احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی" نامه‌ها، عکس‌ها،نوشته‌ها و فیلم‌های خصوصی را از مصادیق بارز آن دانسته‌ است.
همچنین بر اساس ماده ۶۶۹ قانون‌مجازات‌اسلامی تهدید به انجام عملی که ممکن است موجب ضرر آبرویی یا شرافتی یا افشای اسرار خانوادگی شود تا ۷۴ ضربه‌شلاق و یا تا دوسال حبس برای آن درنظرگرفته‌شده‌است. بنابر این به کاربران توصیه می شود در صورت هرگونه تهدید در این حدود باید از آن فرد شکایت کنند.
این در حالی است که قانون به روشنی عنوان کرده که تمامی متن ها در فضای مجازی اعم از ایمیل، صدای ضبط شده، تلگرام و وایبر و فیس بوک و غیره بعنوان دلیل از فرد شاکی پذیرفته می شود و دادگاه، با مکانیسم مشخصی که توسط کارشناسان حوزه فناوری اجرا خواهد شد، صحت مدارک شما را بررسی کرده و در صورت تائید، ملاک و مبنای صدور حکم قرار خواهد گرفت.
کلیه متنها و تصاویر توسط کاربر ایجاد شده است و شبکه و مدیران و مسئولین شبکه هیچگونه مسئولیتی در قبال مشترکات کاربر نداشته و کاربر مستقیما مسئول انتشارات خود میباشد.
توصیه مدیران به کاربران
در گفتار و کردار و رفتار نهایت دقت را به عمل بیاورید تا سوتفاهم احتمالی ایجاد نگردد.
همه دوستان خواهر و یا برادران ما هستند و مانند یک خانواده هستیم .پس احترام و حرمت خانه را نگه داریم.
مسائل شخصی .گفتار شخصی.اسمهای واقعی و خانوادگی را در صفحات عمومی به اشتراک نگذارید .
اشتراگ گذاری مسائل و دعوا و بحث شخصی در صفحات عمومی و چت عمومی ممنوع میباشدو در صورت مشاهده هر دو کاربر خاطی مسدود و حذف اکانت میشوند.
تبلیغات ممنوع میباشد.جهت هر گونه اگهی تبلیغاتی با تیم مدیریت و ناظر ارشد هماهنگی کنید.
با تشکر.مالک و ادمین شبکه @❤ MOZHGAN❤ [مدیر کل شبکه]
Dimension: 470 x 182
سایز فایل: 31.99 Kb
پسند کردم (23)
Loading...
محشر (1)
Loading...
24
فاطمیون
لایک
1
1
12 آبان, 1399