بانو
on 5 بهمن, 1399
103 views
طرز تهیه باسلوق ژله ای
نشاسته 1/2 پیمانه
آب سرد 1 1/2 پیمانه
شکر 1/2 پیمانه
ژله یک بسته
گلاب 3 قاشق چایخوری
پودر نارگیل 1 کاسه
- نشاسته گل را با آب سرد مخلوط کنید و خوب هم می زنیم تا نشاسته ها کاملا در آب حل شوند. سپس پودر ژله با طعم دلخواه (مثلا انار) را به آب اضافه می کنیم. مواد را آن قدر هم می زنیم تا پودر ژله ترکیب شود. سپس آن را از صافی رد کنید تا کاملا مایعی یکدست به دست بیاید و ذره ای باقی نماند. بعد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
۲- محلول را در قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. مرتب مواد را هم می زنیم تا ته نگیرد و گلوله نشود. بعد کمی گلاب به آن اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم. وقتی مواد غلیط تر شد، روغن را نیز به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا با سایر مواد ترکیب شود. دقت کنید که در تمام مدت مواد را مدام و با سرعت هم بزنید چون در غیر این صورت سریع گلوله می شود.
۳- بعد از حدود ۴۵ دقیقه هم زدن، زمانی که محلول کاملا غلیظ شد، آن را از روی حرارت شعله گاز بر می داریم. پس از آن که کمی خنک شد، مقداری از مایه باسلوق ژله ای را بردارید و در کف دست خود گرد کنید. داخل کاسه ای پور نارگیل بریزید و گلوله های باسلوق ژله ای را داخل آن بغلتانید. می توانید روی باسلوق ها را با مغز بادام، فندق و با گل تزیین کنید و در ظرف مورد نظر خود سرو کنید.
Dimension: 600 x 400
سایز فایل: 44.48 Kb
پسند کردم (4)
Loading...
4
ققنوس
لاااااااااااااااااااااایک❤️👌🍀🍁 لااااااااااااااااااااااااااایک❤️👌🍀🍁 لااااااااااااااااااااااااااااااایک❤️👌🍀🍁لاااااااااااااااااااااااااااااااااایک❤️👌🍀🍁 لاااااااااااااااااااااااااایک❤️👌🍀🍁 لاااااااااااااااااااایک❤️👌🍀🍁
1
1
6 بهمن, 1399
بانو
7 بهمن, 1399