احمد رضایی
on 5 بهمن, 1396
4 views
امام جمعه‌ای که روز به روز محبوب‌تر می‌شود..
مشرق، با دستور حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز نرده‌هایی که در داخل مصلای نماز جمعه صف «مسؤولان» را از «مردم» در نماز جمعه جدا می‌کرد، از این هفته در نماز جمعه تبریز برچیده می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در رابطه با دلیل خود مبنی بر حذف نرده‌های مابین مردم و مسوولان در مصلای نماز جمعه تبریز اظهار کرد: نباید فاصله‌ای بین مردم و مسؤولان باشد و همه باید یکی‌شدن و یکسان‌بودن را حس کنند.
وی با تاکید به اینکه مسؤولان و مردم همه در کنار هستیم و هیچ تفاوتی بین این‌ها وجود ندارد، گفت: در شکل ظاهری هم این نرده‌ها زیبا به نظر نمی‌رسید و خط‌کشی را تداعی می کرد که به ذوق می‌زد.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه هر فردی که به مصلای نماز می‌آمد با دیدن آن نرده‌ها حس می‌کرد افرادی که دارای مسؤولیت هستند، از مردم معمولی جدا شده‌اند، افزود: در واقع چنین موضوعی نبوده و قابل قبول نیست زیرا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم است و از این رو بنده چنین تصمیمی را گرفتم.
وی ابراز کرد: مسوولان حفاظتی طبق روال سابق وظایف خود را در مصلای نماز انجام می‌دهند و حذف نرده‌ها به آن معنا نیست که ما به مسائل حفاظتی توجه نمی‌کنیم ولی از یک طرف هم نباید موانعی بین مردم و مسؤولان ایجاد کنیم.
امام جمعه تبریز متذکر شد:مسؤولان حفاظتی یک وظیفه دارند و ما هم وظیفه‌ای دیگر، ولی اصل نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم و باهم بودن را مورد تاکید قرار داده تا امروز که باید ان را حفظ و تقویت کرد.
رویکرد و رفتار مردمی حجت‌الاسلام آل‌هاشم در سال‌جاری پس از انتصاب مورد توجه مردم و رسانه‌ها بوده به طوریکه تجلیل از نخبگان در بین صلاتین در نماز جمعه و پیگیری مسائل خبرنگاران، تردد در شهر با وسایل نقلیه عمومی در اوج آلودگی هوای تبریز، بازدید از دانشگاه و صرف غذا با دانشجویان در سلف‌ دانشگاه و حضور در بازی تراکتورسازی و استقلال در ورزشگاه یادگار امام تبریز از رفتارهایی است که به شدت مورد استقبال مردم،رسانه‌ها و فضای مجازی قرار گرفته است.
Dimension: 311 x 205
سایز فایل: 21.85 Kb
پسند کردم (2)
Loading...
3