یرمیا کیان🍎
on 16 بهمن, 1396
126 views
:yellow_heart: تمام #کودکان 20 عدد #دندان های-شیری را خواهند داشت تغذیه #مادر شیرده و #غذاهای تکمیلی #شیرخوار بعد از 6 ماهگی شروع و محتوی #لبنیات، #ماست و #پنیر و از یکسالگی به بعد #شیر-پاستوریزه که حاوی مقدار کافی #کلسیم و #فسفر و #ویتامین D جهت کودک #تجویز و مناسب باشد. :yellow_heart:
:yellow_heart: در صورت بی قراری کودک چنانچه مربوط به رویش دندان ها باشد با انگشت تمیز روی #لثه های #ملتهب را مالش داده علت را فهمید در این زمان کودک یک وسیله کمکی حلقه پلاستیک دندانی را می جود و تا حدودی #خارش #لثه ها برطرف می شود یا یک #دستمال #تمیز #مرطوب و سرد به مدت چند دقیقه روی لثه ها مالید این کار نیز آرام بخش و موثر است.
کودکان در این سن تمایل دارند اشیاء مختلف را بطرف دهان #ببرند و #بخورند پس برای پیشگیری از #بلعیدن، و #مسمومیت مواد شیمیایی و داروئی و دانه ها از خوردن آنها جلوگیری و آنها را از جلوی دست کودک بردارید. :yellow_heart:
خوردن بعضی مواد مانند ماست سرد و پوره خنک میوه ها مناسب است.
چون شیرخوار از 6 ماهگی به بعد تا 2 سالگی از #قطره #آهن فروس سولفات برای کم خونی استفاده می کند، جهت پیشگیری از رسوب قطره آهن روی دندان ها می توان قطره آهن را به ته حلق چکانده و عمل تمیز کردن دندان ها را با دستمال یا پنبه تمیز انجام داد. :yellow_heart:
روش دیگر اثرگذاری فلوراید بر دندان ها روش #موضعی بصورت #ژل یا #خمیر روی دندان ها توسط دندانپزشکان گذاشته می شود و به کودک توصیه می شود خمیر یا ژل ها را نبلعد. امروزه بیشتر خمیر دندان ها حاوی فلوراید هستند و برای کودکان از 3 سال به بالا که می توانند آب دهان خود را خارج کنند، توصیه می شود مقدار کمی خمیردندان به اندازه یک نخود روی مسواک قرار دهید هنگام مسواک زدن روی کودک خود #نظارت داشته باشید. :yellow_heart:
#آموزش-دهید تا خمیر دندان را نخورد چون همین مقدار کم نیز در درازمدت ممکن است برای سلامت آنها خطرساز باشد. #قرص #فلوراید نیز نباید در #دسترس-کودکان باشد. :yellow_heart:
Dimension: 534 x 401
سایز فایل: 16.51 Kb
پسند کردم (1)
Loading...
1