یرمیا کیان🍎
on 14 خرداد, 1397
4 views
کودکان ما نیاز به کمک دارند
بر طبق آمار موجود اضافه وزن در کودکان دبستانی رو به ازدیاد است. کم تحرکی و سبک تغذیه کودکان نیز باعث بیشتر شدن میزان اضافه وزن و عوارض ناشی از آن میشود.
اختلالات اسکلتی مانند انحراف در ستون فقرات و انحراف در اندامها معمولا از مواردی است که والدین را نگران کرده و باعث میشود که به پزشک مراجعه نمایند. پس از بررسی و ارزیابی تخصصی این افراد به دو دسته تقسیم میشوند. قسمت اعظم آنها مشکل و انحراف اسکلتی جزئی دارند و با توصیه به ورزش و در صورت اضافه وزن توصیه به گرفتن رژیم و کاهش وزن راهی خانه میشوند اما تعداد اندکی که اختلال اسکلتی جدی دارند جهت رفع مشکل، نیاز به اقدامات تخصصی دارند و پس از شروع درمان معمولا اختلال سیر بهبود پیدا میکند.
اما عمده مشکل اینجاست که کودکی که عادت به ورزش ندارد را چگونه ترقیب به ورزش کنیم و یا برای رعایت رژیم غذایی زیر نظر متخصص تغذیه برنامه ریزی کنیم.
تجربه نشان میدهد که رعایت رژیم غذایی و تمرینات اصلاحی در بهترین حالت 2 تا 3 ماه دوام خواهد آورد و به این صورت مشکل به آهستگی بیشتر و بیشتر شده و دربزرگسالی منجر به بیماری های جسمی متعدد میشود.
علت این امر مغفول ماندن اهمیت برنامه ریزی سلامت و کسب مهارت در این زمینه در سیستم آموزشی ما است. اینکه چرا تاکنون بصورت منظم به کودکان آموزش داده نشده، پاسخی ساده دارد: "آموزش دهنده ها خود مهارت کافی ندارند"
برنامه ریزی سلامت چیست ؟
مهارتی است که به فرد یاد میدهد بتواند شرایط فعلی خود را ارزیابی کند و نمایی از آینده بر اساس شرایط فعلی در ذهن تجسم کند، سپس در جهت انتظاراتی که از سلامت خود در آینده دارد زندگی خود را تغییر دهد.
این مهارت در ابتدا نامحتمل نشان میدهد و در اغلب موارد شنونده ها اعلام میکنند که من چه چیزهایی را میتوانم تغییر دهم؟ در مرحله بعد ابراز میکنند که بسیار مشکل است و درنهایت بسیار لذت بخش و البته بسیار ساده تر و محتملتر از آنچه که ابتدا نشان میدهد.⛹️‍♀️🤸‍♀️🤼‍♂️🤹‍♀️🤼‍♂️🤼‍♂️
افرادی که مهارت برنامه ریزی سلامت را فرا میگیرند، بر اساس آمارهای امروز تا 40 درصد سالمترند و تا 60 درصد هزینه کمتری در بخش سلامت پرداخت میکنند و 30 تا 40 درصد شادتر از بقیه افراد جامعه هستند. قطعا کودکانی که برنامه ریزی سلامت را فرا میگیرند بالغینی سالمتر و موفقتر خواهند بود. به همین علت میتوان گفت مهمترین و اولین مهارتی که کودکان بایستی فرا بگیرند، برنامه ریزی سلامت است.😊
Dimension: 536 x 537
سایز فایل: 135.33 Kb
پسند کردم (6)
Loading...
7
جمال فرهنگ
تشکر قابل توجه بود دکتر جون
1
1
14 خرداد, 1397
یرمیا کیان🍎
خواهشمندم متشکرم از توجهتان
14 خرداد, 1397
ĦѦღi∂ɛн
نخور بده به من چاق موشی
1
1
18 خرداد, 1397
یرمیا کیان🍎
خخخخ عجب
18 خرداد, 1397
ĦѦღi∂ɛн
مگه بده
18 خرداد, 1397
یرمیا کیان🍎
نه دخترم ... بد نیست
19 خرداد, 1397