ققنوس
از on 23 اسفند, 1398
110 views

پاکیزگی میوه و سبزیجات برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیر دار، یکی از نکات مهم بهداشتی است که باید در شرایط کنونی مورد توجه قرار گیرد.

یکی از دغدغه‌های این روزهای مردم، تمیز بودن میوه و سبزیجات است. از همین رو، توجه به توصیه‌های بهداشتی، تأثیر بسزایی در پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های واگیر دار دارد.

- سعی کنید میوه و سبزیجاتی انتخاب کنید که ظاهری سالم و بدون پوسیدگی داشته باشند. پس از ورود به منزل کیسه‌های میوه و سبزی را در جایی مخصوص و دوراز دسترس کودکان قرار دهید؛ به گونه‌ای که تماسی با سایر وسایل منزل نیز نداشته باشند.

- پس از آنکه دست‌هایتان را خوب شستشو دادید، ظروف مخصوص حاوی مواد ضد عفونی کننده را درون سینک ظرفشویی قرار داده و میوه و سبزی را داخل آن بریزید. با گذشت زمان لازم بر حسب نوع ماده ضد عفونی کننده، میوه و سبزی را به خوبی آبکشی کرده و در سبد مخصوص قرار دهید.

- با اتمام عملیات ضد عفونی کردن میوه و سبزی، کیسه‌های پلاستیکی را دور انداخته و سینک و محل قرار دادن کیسه‌های خرید را شسته یا ضد عفونی کنید.

- به هیچ عنوان میوه و سبزی شسته نشده را درون یخچال قرارندهید و در صورتی که پس از شستشو آنها را خرد کرده‌اید در ظرفی با درب بسته در یخچال بگذارید.

- با اتمام کار دستگیره درب یخچال را ضد عفونی کنید و به یاد داشته باشید مصرف میوه و سبزی خام در بیرون از منزل در این روزهای کرونایی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

کلمات کلیدی: میوه-ضد عفونی -سینک
پسند کردم (5)
Loading...
6
❤ MOZHGAN❤ [مدیر  کل شبکه]
#خانه_بمانيم #سين_سلامتي
23 اسفند, 1398