ققنوس
از on 27 مرداد, 1400
120 views

رقابت های کشتی آزاد جوانان جهان در حالی در اوفای روسیه به پایان رسید که ایران با اقتدار و با کسب 5 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز قهرمان این مسابقات شد.

 در پایان رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان  ، تیم ایران توسط رحمان عموزاد خلیلی، عرفان الهی، محمد نخودی، امیرحسین فیروزپور و علی اکبرپور در اوزان 61، 70، 79، 86 و 125 کیلوگرم به مدال طلا، مهدی حاجیلوئیان در وزن 92 کیلوگرم به مدال نقره و علیرضا عبداللهی در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. تیم ایران با کسب 5 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و 178 امتیاز با اقتدار در کشور روسیه کاپ قهرمانی را از آن خود کرد.

 

پس از تیم ایران تیم های روسیه و آمریکا با به ترتیب با 142 و 129 امتیاز دوم و سوم شدند.

 

**نتایج کشتی گیران ایران به شرح زیر است:

 

*در وزن 57 کیلوگرم علی قلی زادگان در دور نخست با امتیاز عالی 15 بر 2 ریچارد فیگوروا از آمریکا را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم  و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مانول خنژرتسیان از ارمنستان در یک کشتی مورد بحث از نظر داوری، با نتیجه 6 بر 5 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر ارمنستانی در مرحله نیمه نهایی، قلی زادگان نیز حذف شد.

 

 

*در وزن 61 کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر بارتوز سولتیس از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله  یک چهارم نهایی با نتیجه 12 بر 2 از سد ابوالفضل نصیراف از آذربایجان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عموزاد در این مرحله با نتیجه 10 بر 7 (ضربه فنی) فئودور بالتویف از روسیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. عموزاد در دیدار پایانی به در یک کشتی حساب شده با نتیجه 9 بر 2 راویندر از هند را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

 

 

*در وزن 65 کیلوگرم سید حسن عبادی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 12 بر صفر و ضربه فنی نوروا بوکاسا از کنگو را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر 3 آلین جیورجی از مولداوی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 14 بر 8 مغلوب شامیل ممدوف از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل بکزات یرمکبای از قزاقستان با نتیجه 8 بر 5 مغلوب و پنجم شد.

 

 

*در وزن 70 کیلوگرم عرفان الهی در دور اول با نتیجه 8 بر 7 از سد بریس آندونیان از آمریکا گذشت وی  در دور دوم با نتیجه 12 بر 1 جاسلی دیبو از کنگو را مغلوب کرد و به دور سوم راه یافت. وی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر صفر آست بایورجانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 3 استانیسلاو نواک از مولداوی را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. الهی در دیدار پایانی در یک کشتی نزدیک با نتیجه 6 بر 5 از سد جبرئیل گادژیف از کشور آذربایجان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

 

 

*در وزن 74 کیلوگرم سبحان یاری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 16 بر 9 مغلوب استامبول ژانیبک اولو از قرقیزستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، یاری از دور رقابت ها کنار رفت.

 

*در وزن 79 کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با با نتیجه 6 بر 3 دانل واشینگتون از آمریکا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر و امتیاز عالی ریچارد شرودر از آلمان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نخودی در این مرحله بالیان گوراو از هند را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار در یک کشتی حساب شده با نتیجه 7 بر 5 اشرف آشیروف از کشور آذربایجان را از پیش رو برداشت و مدال طلا را از آن خود کرد.

 

 

*در وزن 86 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه 11 بر 6 جاشوا مورودیون از آلمان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر 4 اسلام کاراتویف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله داویتی کوگواشویلی از گرجستان را با نتیجه عالی 14 بر 4 از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. فیروزپور در دیدار نهایی با نتیجه 10 بر صفر و امتیاز عالی از سد رحیم ماگامادوف از فرانسه گذشت و به مدال طلا رسید.

 

 

*در وزن 92 کیلوگرم مهدی حاجیلوئیان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با با نتیجه 10 بر صفر و امتیاز عالی موحامد گیمری از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر سرگئی سارگیسیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این با نتیجه 10 بر صفر نیکولاس دی لانگی از آفریقای جنوبی را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. حاجیلوئیان در این دیدار مقابل راکی الام از آمریکا با نتیجه 4 بر 2 مغلوب و صاحب مدال نقره شد.

 

 

*در وزن 97 کیلوگرم علیرضا عبدالهی در دور نخست با امتیاز عالی 15 بر 4 مقابل چارالامپوس آفتوفوریدیس از یونان به برتری دست یافت. و ی در دوم با نتیجه 9 بر 7 از سد سوسلان ژاگایف از روسیه گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 8 مغلوب پولات پولاتجی از کشور ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل رادو لفتر از مولداوی با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

 

 

*در وزن 125 کیلوگرم علی اکبرپور در دور اول با نتیجه 12 بر 2 و امتیاز عالی ارسلانبک توردوبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی آندری بستایف از روسیه را با نتیجه 6 بر 3 مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در یک کشتی نفسگیر با نتیجه 8 بر 5 از سد ویات هندریکسون از آمریکا گذشت و به دیدار فینال راه یافت. اکبر پور در این دیدار در یک کشتی نزدیک با نتیجه 4 بر 4 از سد لیووا گئورگیان از ارمنستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

 

 

*رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

 

57 کیلوگرم: 1- رمضان باگاوودینوف (روسیه) 2- موحامت کاراووس (ترکیه) 3- آسیل جان یسنگلدی (قزاقستان) و مانول خندزرتسیان (ارمنستان) ... 7- علی قلی زادگان (ایران)


61 کیلوگرم: 1- رحمان عموزاد (ایران) 2- روایندر (هند) 3- علیبگ علیبگوف (بحرین) و فئودور بالتویف (روسیه)


65 کیلوگرم: 1- شامیل ممدوف (روسیه) 2- زیراددین بایراموف (آذربایجان) 3- بکزات یرمکبای (قزاقستان) و بائو بارتلیت (آمریکا) 5- حسن عبادی (ایران)


70 کیلوگرم: 1- عرفان الهی 2- جبرئیل گادژیف (آذربایجان) 3- بریس آندونیان (آمریکا) و استانیسلاو اسوینوبویف (روسیه)


74 کلیوگرم: 1- کیگان اوتول (آمریکا) 2- نوردولت کانیشبای (قزاقستان) 3- یاش یاش (هند) و توران بایراموف (آذربایجان) ... 11- سبحان یاری (ایران)


79 کیلوگرم: 1- محمد نخودی (ایران) 2- اشرف آشیروف (آذربایجان) 3- بالیان گوراو (هند) و موحامد عبداله یف (قرقیزستان)


86 کیلوگرم: 1- امیرحسین فیروزپور (ایران) 2- رحیم ماگامادوف (فرانسه) 3- ساگادولا آگایف (آذربایجان) و ایسلام کارتویف (روسیه)


92 کیلوگرم: 1- راکی الام (آمریکا) 2- مهدی حاجیلوئیان (ایران) 3- پروتحویراج پاتیل (هند) و نیکولاس دی لانگ (آفریقای جنوبی)


97 کیلوگرم: 1- براکسون آموس (آمریکا) 2- پولات پولاتجی (ترکیه) 3- علیرضا عبداللهی (ایران) و دیپاک (هند)


125 کیلوگرم: 1- علی اکبرپور (ایران) 2- لیووا گئورگیان (ارمنستان) 3- آندری بستایف (روسیه) و کومار آنیرود (هند)

 

رده بندی تیمی: 1- ایران 178 امتیاز 2- روسیه 142 امتیاز 3- آمریکا 129 امتیاز 4- آذربایجان 122 امتیاز 5- هند 101 امتیاز 6- قزاقستان 72 امتیاز 7- ترکیه 62 امتیاز 8- ارمنستان 59 امتیاز 9- قرقیزستان 51 امتیاز 10- مولداوی 40 امتیاز

 

 

پست شده در: آموزش, جامعه, ورزش ها
پسند کردم (3)
Loading...
3
حميد رزمجو {ناظر ارشد}
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
28 مرداد, 1400